بازدید ساداتی‌ نژاد از کشتارگاه در حال احداث شهرستان ملکان آذربایجان شرقی

بازدید ساداتی‌ نژاد از کشتارگاه در حال احداث شهرستان ملکان آذربایجان شرقی

وزیر جهاد کشاورزی عصر امروز از کشتارگاه در حال احداث دام و طیور و شهرک گلخانه‌ای شهرستان ملکان بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی‌ نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان آذربایجان شرقی، از کشتارگاه در حال احداث دام و طیور شهرستان ملکان بازدید، و بر اختصاص تسهیلات بانکی بانک کشاورزی برای اتمام این طرح اشتغال آفرین تاکید کرد.

بنابر این گزارش، مساحت کشتارگاه صنعتی بره طلا شهرستان ملکان 110 هزار متر شامل 10 هزار متر مربع کشتارگاه مرغ و طیور و 56 هزار مترمربع کشتارگاه دام سبک و سنگین است.

زیربنای کلی طرح در مرحله نخست 14500 مترمربع است که از پیشرفت فیزیکی 80 درصد برخوردار است و کل هزینه برآوردی یک تیلیارد و 400 میلیارد ریال که مبلغ یک تیلیارد و یک صد میلیارد ریال آن در قسمت ساخت سرمایه‌گذاری شده است.

تجهیزات خط کشتار این مجموعه یکی از به روزترین و بزرگ‌‌ ترین کشتارگاه‌ های کشور و حتی خاورمیانه بوده، و تجهیزات با ظرفیت چهار برابری ظرفیت اسمی در نظر گرفته شده است. به عبارتی کشتارگاه با چهار خط کشتار تجهیز خواهد شد و هزینه کلی برآورد شده 600 میلیارد ریال است که مبلغ 420 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

این گزارش می‌افزاید؛ در خصوص تجهیزات تصفیه‌ خانه و بازیافت، تصفیه فاضلاب حاصل از خط تولید و بازیافت خون و ضایعات گوشتی و استخوانی حاصل از تولید به صورت مکانیزه با هزینه برآوردی بالغ بر 250 میلیارد ریال است که مبلغ 180 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده است. همچنین سیستم برودتی و سردخانه که مجهز به بروزترین سیستم روز با تجهیزات آمونیاکی با ظرفیت دو هزار تن نگهداری و انجماد، انواع گوشت قرمز و سفید با هزینه برآوردی 450 میلیارد ریال که قرارداد این سیستم شده، و تمامی مبلغ برای تسریع در روند بهره برداری پرداخت شده است.

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از چند طرح کشاورزی ملکان

به گزارش این پایگاه، شهرک گلخانه‌ای 61 هکتاری شهرستان ملکان نخستین طرحی بود که سید جواد ساداتی‌نژاد عصر امروز در بدو ورود به ملکان از آن  بازدید کرد. مساحت قابل واگذاری این شهرک گلخانه‌ای که به تولید گوجه فرنگی و خیار اختصاص می‌یابد 38 هکتار است و زیرساخت‌های آن شامل آب، برق، گاز، محوطه‌سازی و حصارکشی از پیشرفت 100 درصدی برخورداراست.
این شهرک گلخانه‌ای برای 304 نفر اشتغالزایی خواهد داشت و پیش‌بینی می‌شود تولید سالانه آن به 10 هزار و 400 تن برسد.
همچنین سرمایه‌گذاری 450 میلیارد تومان و تسهیلات بانکی 275 میلیارد تومان برای اتمام این شهرک کشاورزی پیش‌بینی می‌شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد