تحلیل تکنیکال دو نماد بورسی | شاوان همچنان صعودی می ماند؟ | شبریز با ریسک به ریوارد معمولی

تحلیل تکنیکال دو نماد بورسی | شاوان همچنان صعودی می ماند؟ | شبریز با ریسک به ریوارد معمولی

شاوان و شبریز دو نماد گروه پالایشی هستند که به درخواست کاربران سایت نبض بورس امروز 16 فروردین 1401 از لحاظ تکنیکالی مورد بررسی قرار گرفتند. روند این دو نماد چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، شاوان و شبریز دو نماد گروه پالایشی هستند که به درخواست کاربران سایت نبض بورس امروز 16 فروردین 1401 از لحاظ تکنیکالی مورد بررسی قرار گرفتند. روند این دو نماد چگونه خواهد بود؟

شایان ذکر است که این تحلیل به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش شاوان و شبریز نمی‌باشد و صرفا یک پیش بینی و احتمال از روند آینده این دو نماد می‌باشد.  

شاوان همچنان صعودی می ماند؟
 
 

شاوان در یک سال گذشته و بعد از تکمیل اصلاح قیمتی در کف 6,000 تومان وارد یک روند صعودی با تارگت فیبوی 0.61 اصلاح اخیر در 13,300 تومان شد. قیمت در طول حرکت صعودی سال گذشته موفق به خروج از کانال نزولی خود شده بود، اما بعد از آن و به مدت چند ماه وارد روند اصلاحی شد و بالاخره موفق به تکمیل پول بک به کانال نزولی دو ساله شد.

بلافاصله قیمت دوباره در مسیر صعودی قرار گرفت و به نظر می‌آید که بالای فیبوی 0.61 اصلاح اخیر تثبیت شده است. این موضوع باعث می‌شود که سهم به روند صعودی خود در دو ماه گذشته ادامه دهد. ادامه روند صعودی میان مدت در اندیکاتور RSI نیز تايید کننده‌ی ادامه صعود قیمت می‌باشد.

در این مرحله هدف قیمتی سهم بعد از تثبیت بالای فیبوی 0.61 اصلاح اخیر می‌تواند در محدوده‌ی اوج قبلی و 18,000 تومان باشد. از طرفی دیگر حمایت سهم روی 13,300 تومان همچنان معتبر و محکم می‌باشد و در نهایت می‌شود نتیجه گرفت که نسبت ریسک به ریوارد سهم مناسب می‌باشد.

خلاصه تحلیل تکنیکال شاوان

حمایت اول: 14,000 تومان
حمایت دوم: 13,300 تومان
نوع حمایت: حمایت فیبوی 0.61 اصلاح اخیر
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI همچنان ادامه دارد
مقاومت اول: 15,500 تومان
مقاومت دوم: 18,000 تومان

شبریز با ریسک به ریوارد معمولی
 
 

شبریز تابستان سال گذشته یک رالی صعودی بسیار خوبی را از کف قیمتی خود تجربه کرد و بعد از آن وارد فاز اصلاحی شده بود. بعد از اصلاحی که در سهم اتفاق افتاد قیمت دوباره از حمایت هندسی خود در 2900 تومان که همزمان بود با فیبوی 0.23 اصلاح اخیر، برگشت و فعلا به نظر می‌رسد که قیمت می‌تواند تا حوالی در 4,400 تومان در فیبوی 0.61 اصلاح اخیر رشد کند و به تعادل برسد.

روند صعودی در نمودار قیمت و همینطور در اندیکاتور RSI ادامه دارد؛ و باید گفت که سهم در موقعیت کنونی می‌تواند در حالت خوش بینی و بدبینی بین دو دامنه 3,600 تا 4,400 تومان نوسان کند و با توجه به این موضوع می‌شود نتیجه گرفت که نسبت R/R سهم معمولی ارزیابی می‌شود. نکته مثبتی که در میان مدت سهم حایز اهمیت است حفظ روند صعودی در نمودار قیمت است که با شیب مثبت و آرامی می‌تواند ادامه پیدا کند.

خلاصه تحلیل تکنیکال شبریز

حمایت اول: 3,600 تومان
حمایت دوم: 3,200 تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI همچنان محفوظ است
مقاومت اول: 4,000 تومان
مقاومت دوم: 4,400 تومان

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد