داغ شدن بورس مازندران بر مدار فروش سهام

داغ شدن بورس مازندران بر مدار فروش سهام

مازندران ساری - ایرنا - هفته جاری در حالی شاهدجهش 370 درصدی ارزش معاملاتی در بازار بورس منطقه ای مازندران بودیم که 95 درصد آن مربوط به فروش سهام بود.

به گزارش ایرنا، طی هفته جاری فعالان بازار سرمایه در استان مازندران ارزش معاملات بورس را به 2 هزار و 235 میلیارد ریال رساندن که در برابر ارزش 493 میلیارد ریالی هفته گذشته جهش 370 درصدی داشت. 

اما از مجموع ارزش معاملاتی هفته گذشته 95 درصد یعنی 2 هزار و 215 میلیارد ریال مربوط به فروش سهام بود و تنها 110 میلیارد ریال برای خرید سهام سرمایه گذاری شد. به عبارت دیگر این هفته شاهد خروج حدود 2 هزار و 200 میلیارد ریال سرمایه از بازار بورس توسط سهامداران مازندرانی بودیم.

تعداد سهام معامله شده طی هفته جاری نیز نسبت به هفته گذشته رشد 229 درصدی داشت و 155 میلیون و 624 هزار و 532 سهم در کارگزاری های استان معامله شد.

سهام شرکت های صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت کمند، صندوق سرمایه گذاری اعتماد آفرین پارسیان، سیمان مازندران و صندوق واسطه گری مالی بیشتری ارزش معاملاتی هفته را به خود اختصاص دادند و همانطور که گفته شد حدود 95 درصد این سهام به فروش رسید.

 استقبال بالای سهامداران مازندران از فروش سهام طی هفته جاری در حالی است که تقریبا ارزش بازار در فضای ثابت قرار داشت و با رشد نامحسوس 626 واحدی شاخص قیمت در پله یک میلیون و 207 هزار و 702 واحدی متوقف ماند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد