همکاری مجلس و دولت بهبود شرایط بازار سرمایه را فراهم خواهد کرد

همکاری مجلس و دولت بهبود شرایط بازار سرمایه را فراهم خواهد کرد

مجلستهران - ایرنا - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه همکاری مجلس و دولت، بهبود شرایط بازار سرمایه را فراهم خواهد کرد، گفت: تامین منابع مالی صندوق تثبیت بازار در نشست سران قوا از راه‌های بهتر شدن شرایط بورس است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، «محمدرضا پورابراهیمی» در توضیح نشست فوق العاده کمیسیون اقتصادی که برای بررسی مسايل بازار سرمایه و بورس تشکیل شده بود به خبرنگاران گفت: در نشست امروز قیمتگذاری دستوری، تامین منابع مالی صندوق تثبیت بازار از محل یک درصد منابع صندوق توسعه ملی، تصمیم گیری درباره نحوه استفاده از مالیات‌های بازار سرمایه برای حمایت از این بازار، تغییر در دامنه مجاز نوسان، حجم مبنا و شفاف‌سازی صورت‌های مالی مدنظر بررسی شد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: البته براساس گزارشات ارايه شده سودآوری شرکت‌های بورس و فرابورس نسبت به سال مالی گذشته حدود 135 درصد رشد داشته است.

نماینده مردم کرمان در مجلس درباره پیشنهاداتی برای جبران خسارت صاحبان سهام صندوق‌های پالایشی در مجلس گفت: برای ساماندهی بورس باید ابتدا این حوزه در سازمان بورس، شورای عالی بورس و سران قوا بررسی و درخصوص آنها تصمیم گیری شود تا جایگاه بازار سرمایه در اقتصاد کشور ارتقا یابد. البته بر اساس پیشنهادی که در کیمسیون مطرح شد، رییس سازمان بورس می‌تواند عضو هیات دولت شود تا اختیارات و مسيولیت‌های وی افزایش یابد.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اصلاحات قانون بازار سرمایه به زودی در کمیسیون اقتصادی نهایی شده و گزارش آن در صحن علنی مجلس ارايه می‌شود، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود با مجموعه اقداماتی که قرار است انجام شود و همکاری مجلس و دولت، مسیر برای بهبود شرایط بازار فراهم خواهد شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد