ورود گسترده ایران و کوبا به بازارهای یکدیگر

ورود گسترده ایران و کوبا به بازارهای یکدیگر

ایلنا: قايم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: مقدمات ارتباطات گسترده میان ایران و کوبا در حال فراهم شدن است و دو کشور توافق کردند بازارهای خود را در اختیار یکدیگر...

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، محمد صادق مفتح ادامه داد: حوزه بهداشت، انتقال دانش دارو و همکاری در زمینه ساخت انواع واکسن و دارو و همچنین کشاورزی و انتقال تجربیات در این حوزه و توسعه مبادلات بین‌المللی و روابط خارجی از زمینه‌های همکاری میان دو کشور است.

وی افزود: برای توسعه روابط اقتصادی و همچنین روابط صنعتی و کشاورزی، نقشه راه همکاری‌های دو جانبه تدوین خواهد شد.

قايم‌مقام وزیر صمت ر امور بازرگانی درباره نقش‌آفرینی بخش خصوصی، توضیح داد: از سمت ایران، اهتمام دولت بر این است که بخش خصوصی به خدمت گرفته شود و دولت و ارگان‌های دولتی تنها زمینه‌ساز باشند.

مفتح با بیان این‌که اولویت کار ما این است که تمام همکاری‌ها از، سوی بخش خصوصی انجام شود، ادامه داد: تاکید وزارت صمت انجام همکاری‌ها با تکیه بر بخش خصوصی است، بنابراین نقش دولت حداقلی و حمایتی بوده و قسمت اجرایی کار با بخش خصوصی خواهد بود.

وی با بیان این‌که ما و کوبا در زمینه همکاری‌ها و تبادلات اقتصادی وجوه مشترک فراوانی داریم، گفت: کوبا در زمینه بهداشت و داروسازی یکی از کشورهای پیشرو در دنیا است و صنایع دارویی کوبا به ویژه واکسیناسیون پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

قايم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی یادآور شد: ایران نیز در زمینه‌های صنعتی، توسعه کشاورزی، پتروشیمی، نفت و مشتقات نفتی و تجهیزات، دانش بسیار خوبی دارد.

مفتح با بیان این‌که بخش‌هایی از این برنامه‌ها عملیاتی شده است، عنوان کرد: در زمینه واکسن، محصولات کشاورزی، مبادلات تجاری، بانکی و گمرکی، همکاری‌های مشترک شکل گرفته و باید توسعه یابد که در کمترین زمان ممکن، انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد