امکان بهره‌مندی رایگان از سامانه مجامع الکترونیک دیدار برای ناشران فرابورسی

امکان بهره‌مندی رایگان از سامانه مجامع الکترونیک دیدار برای ناشران فرابورسی

ناشرانی که تمایل دارند علاوه بر مجمع فیزیکی این رویداد را برای سهامداران خود به صورت الکترونیکی برگزار کنند، می‌توانند پس از اخذ تاییدیه از مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، برای انجام هماهنگی‌های بعدی برای در اختیار گرفتن سامانه و انجام اقدامات بعدی با ريیس اداره روابط سرمایه‌گذاران فرابورس ارتباط برقرار کنند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از شرکت فرابورس ایران، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس گفت: هیات‌مدیره فرابورس، برگزاری مجامع الکترونیک را در سال جاری به صورت رایگان برای تمامی ناشران فرابورسی مصوب کرده است. سامانه برگزاری مجامع الکترونیک فرابورس ایران «دیدار» یک ابزار تولید محتوای زنده است که از رویدادهای پیش، حین و پس از مجامع پشتیبانی می‌کند،  این نرم‌افزار و سامانه ابزاری برای افزایش کارایی اطلاعات بازار سرمایه در راستای ارتقای حاکمیت شرکتی به شمار می‌رود و امکان حضور حداکثری سهامداران و ذی‌نفعان در تصمیمات شرکت را به خوبی فراهم می‌کند.

او با اشاره به کاربری ساده این سامانه، درباره مزایای آن اظهار کرد: مواردی مانند صرفه‌جویی در زمان و هزینه برگزاری مجامع ناشران، رای‌گیری الکترونیک، افزایش میزان مشارکت سهامداران در تصمیمات مجمع، دقت در فرایند رای‌گیری و امکان ثبت و ضبط تمامی مستندات، نتایج رای‌گیری و ویديوی برگزاری مجمع از جمله مزایای سامانه دیدار فرابورس محسوب می‌شود.

به گفته مدیرعامل فرابورس، از جمله امکانات و ابزارهای سامانه برگزاری مجامع الکترونیک دیدار همچنین باید به نمایش و پخش زنده تمامی رویدادهای مربوط به مجمع، پشتیبانی از دو زبان فارسی و انگلیسی، امکان نظارت ناظران بر تمامی فرایندهای برگزاری مجامع، امکان رای‌گیری به دستورات جلسه حین پخش زنده برگزاری مجامع و درج زمان دقیق شروع و پایان رای‌گیری و .. اشاره کرد.

هامونی همچنین با اعلام این خبر که از سوی هیات‌مدیره فرابورس، برگزاری مجامع الکترونیک در سال جاری به صورت رایگان برای تمامی ناشران فرابورسی مصوب شده است، افزود: ناشرانی که تمایل دارند علاوه بر مجمع فیزیکی این رویداد را برای سهامداران خود به صورت الکترونیکی برگزار کنند، می‌توانند پس از اخذ تاییدیه از مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار، برای انجام هماهنگی‌های بعدی برای در اختیار گرفتن سامانه و انجام اقدامات بعدی با حامد نیک‌کار، ريیس اداره روابط سرمایه‌گذاران فرابورس ارتباط برقرار کنند.

یادآورمی‌شود، شنبه 19 تیرماه از طریق سامانه دیدار فرابورس بیش از یک هزار نفر از سهامداران به صورت مجازی در مجامع فرابورس حضور یافتند و در فرایند رای‌گیری تمامی صورت جلسات مجمع اعم از انتخاب هیات‌ريیسه، تقسیم سود، انتخاب حسابرس و ... مشارکت حداکثری کردند تا بدین ترتیب بالاترین میزان مشارکت سهامداران در طول سال‌های اخیر در مجامع فرابورس رقم بخورد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد