شکر کمیاب شد/ کارخانه‌ها قند و شکر به بازار نمی‌دهند

شکر کمیاب شد/ کارخانه‌ها قند و شکر به بازار نمی‌دهند

فروش شکر در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سهمیه‌بندی شده است. ريیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی شیراز می‌گوید: کمبود شکر جدی است و عرضه شکر از کارخانه به بازار کم شده است!

به گزارش تجارت‌نیوز، مردم شهرهای تهران، مشهد و شیراز می‌گویند که شکر در این شهرها کم است و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به هر فرد تنها یک بسته شکر 900 گرمی می‌دهد.

با جهش قیمت شکر، قند هم گران شد. با وجود این شهروندان تهرانی اعلام کرده‌اند که قفسه فروشگاه‌های زنجیره‌ای از قند و شکر خالی است. ريیس اتحادیه بنکداران شیراز گفت: قیمت قند هم تابع قیمت شکر است و وقتی قیمت شکر شش هزار و 650 تومان باشد، قیمت قند حدود 10 هزار و 500 تومان است. همچنین قیمت قند زمانی که شکر 11 هزار و 500 تومان باشد، 14 هزار و 500 تومان است.

چندی پیش هم محمدرضاحسینا،عضو اتاق بازرگانی مشهد گفته بود:« برخی فروشگاه‌ها در مشهد اعلام کردند که بیش از 10 روز است که شکر به دستشان نرسیده است.»

عبدالله رزاق‌منش، ريیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی شیراز با تايید کمبود شکر در بازار به تجارت‌نیوز گفت: گرانی و کمیابی شکر چند دلیل دارد. تعطیلی کارخانه‌ها به دلیل همه‌گیری کرونا، افزایش 39 درصدی نرخ دستمزدها و افزایش 31 درصدی کرایه حمل و نقل بر کمبود شکر در بازار موثر است.

برای مطالعه بیشتر گزارش فروش شکر سهمیه‌بندی شد را بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد