دو خبر مهم برای دو نماد پالایشی | زمان پرداخت سود سهام شبندر

دو خبر مهم برای دو نماد پالایشی | زمان پرداخت سود سهام شبندر

این روز‌ها در سامانه کدال گزارش عملکرد نماد‌ها و میزان سود تقسیمی و زمان پرداخت این سود‌ها به سهامداران منتشر می‌گردد، نماد‌های پالایشی نیز از این گزارش‌ها مستثنی نبوده اند، روز‌های گذشته دو اطلاعیه مهم از دو نماد پالایشی منتشر گردید که هر کدام می‌تواند برای سهامداران این نماد‌ها حايز اهمیت باشد.

به گزارش نبض بورس، این روز‌ها در سامانه کدال گزارش عملکرد نماد‌ها و میزان سود تقسیمی و زمان پرداخت این سود‌ها به سهامداران منتشر می‌گردد، نماد‌های پالایشی نیز از این گزارش‌ها مستثنی نبوده اند،   روز‌های گذشته دو اطلاعیه مهم از دو نماد پالایشی منتشر گردید که هر کدام می‌تواند برای سهامداران این نماد‌ها حايز اهمیت باشد. در مطلب زیر به جزییات این دو خبر می‌پردازیم.

رشد 6 درصدی سود «شپنا» در سال 1400

صورت حساب سود و زیان پالایشگاه نفت اصفهان نشان می‌دهد که درآمد عملیاتی شرکت در سال مالی 1400 رشد 93 درصدی داشته و از 111 هزار میلیارد تومان در سال 99 به 214 هزار میلیارد تومان در سال 1400 رسیده است. این در حالی است که بهای تمام شده محصولات این شرکت رشد 100 درصدی داشته و از 98 هزار میلیارد تومان به حدود 195 هزار میلیارد تومان طی یک سال اخیر رسیده است.

با توجه به عملیات فوق سود ناخالص شرکت در همین بازه زمانی رشد 45 درصدی را تجربه کرده است و از 12 هزار و 800 میلیارد تومان در سال 99 به 18 هزار و 500 میلیارد تومان در سال 1400 رسیده است.

سود خالص «شپنا» نیز با رشد 3 درصدی مواجه شده و از 14 هزار و 800 میلیارد تومان به حدود 15 هزار و 200 میلیارد تومان در انتهای اسفند 1400 رسیده است.

بررسی حاشیه سود خالص شرکت نشان می‌دهد که حاشیه سود خالص شرکت از 13 درصد در سال 99 به حدود 7 درصد در سال 1400 رسیده است.

 

تاریخ دقیق پرداخت سود سهام «شبندر» مشخص شد

پالایش نفت بندرعباس با نماد «شبندر» در اطلاعیه‌ای تاریخ پرداخت سود سهامداران حقیقی و حقوقی را منتشر کرد.

طبق گزارش این شرکت سود سهام سهامداران حقیقی اول شهریور 1401 از طریق سامانه سجام به حساب سهامداران واریز خواهد شد و سود سهامداران حقوقی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز در تاریخ دوم آبان‌ماه 1401 از طریق سجام به حساب آن‌ها منتقل خواهد شد.

همچنین بر اساس گزارش شبندر، سود سهامداران عمده این شرکت نیز از تاریخ اول مهرماه 1401 به صورت اقساطی و در شش قسط ماهیانه به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

 
 
شفاف سازی شبندر برای سود هر سهم 

بر اساس شفاف سازی انجام شده توسط شرکت، سود هر سهم پس از کسر مالیات ار مبلغ 1278 ریال فعلی به 1532 ریال افزایش می‌یابد. همچنین در صورت تایید برخی تعدیلات مورد نظر شرکت این رقم نیز میتواند به شرح زیر تغییر کند:


تعدیلات مربوط به مالیات میتواند سود هر سهم را حداقل 70 ریال افزایش دهد.

کسر مابه التفاوت درآمد صادراتی از نفت خام میتواند سود هر سهم را از 160 تا 200 ریال افزایش دهد.

برگشت کسری پایان سال‌های 98 و 99 میتواند سود هر سهم را حدود 100 ریال کاهش دهد.

 
 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد