کنترل اجاره‌ مسکن وارد فاز تازه‌ای شد

کنترل اجاره‌ مسکن وارد فاز تازه‌ای شد

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم رعایت مصوبه سران سه قوه مبنی بر سقف 25 درصدی افزایش اجاره بها گفت: بسته جدید وزارت...

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم رعایت مصوبه سران سه قوه مبنی بر سقف 25 درصدی افزایش اجاره بها گفت: بسته جدید وزارت راه و شهرسازی برای کنترل بازار اجاره مسکن فردا در هیيت دولت مطرح خواهد شد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای مسکن با تسلیت به بازماندگان حادثه زلزله هرمزگان به موضوع اجاره مسکن و مصوبه تعیین حداکثر افزایش اجاره‌بها اشاره و اظهار کرد: با توجه به فصل تابستان و زمان جابجایی مستاجران، در روزهای اخیر شاهد قیمت‌های بسیار بالا در همه شهرها به ویژه شهر تهران بودیم.

وی ادامه داد: به همین منظور بستری از سوی وزارت راه و شهرسازی برای بهبود شرایط اجاره‌نشینی فراهم شد. یکی از مهم‌ترین مصوبات آن توسط سران سه قوه همزمان با ارسال طرح وزارت راه و شهرسازی برای بازار اجاره مسکن به مجلس شورای اسلامی، به تصویب رسید که بر این اساس مقرر شد سقف اجاره‌بها در تهران 25 درصد و سایر شهرها 20 درصد باشد.

وی یادآور شد: از سوی دیگر استفتايی هم از مقام معظم رهبری انجام گرفت که حکم فقهی ایشان به بسیاری از سيوالات مطرح شده در این خصوص پاسخ می‌دهد.

وی بیان کرد: با کمک این مصوبه حدود 80 درصد مستاجران ملزم به جابه جایی نیستند و تنها حدود 15 الی 20 درصد از جمعیت مستاجران نیاز به جابه جایی دارند.

وی با اشاره به طرح بسته وزارت راه و شهرسازی در جلسه فردا هیيت دولت، گفت:‌تمامی واحدهای املاک کشور پیش از این با کد رهگیری در سامانه‌ای در وزارت صمت باید به ثبت می‌رسید که مقرر شده این سامانه به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود، با قرارگیری این سامانه در زیرمجموعه وزارت راه وشهرسازی به اطلاعات مهمی دست پیدا خواهیم کرد که برای برنامه‌ریزی به منظور نظارت و کنترل‌های لازم در بازار اجاره مسکن سال‌های آتی کمک خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: مسيول کنترل شبکه اجاره مسکن توسط این سامانه در استان‌ها، ادارات کل راه و شهرسازی استان هستند که باید با ایجاد مرکز یا ستادی ویژه این موضوع را پیگیری کنند.

قاسمی با بیان این‌که در سال‌های آینده با ایجاد نرم‌افزارها و سامانه‌های بیشتر کنترل‌ها بر بازار اجاره دقیق‌تر خواهد شد، اظهار کرد: قرارداد اجاره مسکن یک قراداد شخصی بین دو شخص حقیقی است و  شرایط کشور ایجاب می‌کند برای کنترل وضعیت بازار اجاره مسکن پیگیر اجرای این مصوبه باشیم.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد