اخبار جدید از نمادهای مهم بورس / جزيیات مزایده ایران خودرو

اخبار جدید از نمادهای مهم بورس / جزيیات مزایده ایران خودرو

روز گذشته در سامانه کدال شاهد انتشار اطلاعیه‌‌‌های متعددی در خصوص افشای اطلاعات بااهمیت ناشران بورسی و فرابورسی بودیم. در ادامه به تشریح جزيیات چندی از اطلاعیه‌‌‌ها پرداخته‌‌‌ شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، «وملل» طی اطلاعیه‌‌‌ای در تارنمای کدال اعلام کرد که به منظور افزایش میزان تسهیلات‌‌‌دهی و متعاقب آن کسب درآمد واسطه‌‌‌گری مالی، موسسه ملل در ادامه واگذاری و فروش پروژه‌‌‌های مروارید در تهران و درنیکا و کوه‌نور در مشهد، تا تاریخ این گزارش تعداد 31 واحد دیگر از این پروژه‌‌‌ها را به فروش رسانده و مجموعا مبلغ 32‌میلیارد تومان سود در دفاتر این موسسه شناسایی شده که به قرار ذیل هستند:

پروژه درنیکا: از این پروژه تعداد 10 واحد به بهای تمام شده 2/ 42‌میلیارد تومان، مبلغ فروش 9/ 61میلیارد تومان و 7/ 19‌میلیارد تومان درآمد.

پروژه مروارید: از این پروژه تعداد یک واحد به بهای تمام شده 1/ 11‌میلیارد تومان، مبلغ فروش 1/ 19‌میلیارد تومان و 8‌میلیارد تومان درآمد.

پروژه کوه‌نور: از این پروژه تعداد 20 واحد به بهای تمام شده 3/ 130‌میلیارد تومان، مبلغ فروش 7/ 134‌میلیارد تومان و 4/ 4‌میلیارد تومان درآمد.

ایران خودرو: «خودرو» در اطلاعیه‌‌‌ای از برگزاری مزایده فروش 58/ 83‌درصد سهام شرکت لیزینگ خودرو غدیر از طریق سازمان بورس به‌صورت یکجا با شرایط نقد و اقساط خبر داد. این مزایده در تاریخ 12 آبان 1400 برگزار می‌شود. تاریخ برآورد شده جهت مشخص شدن نتایج نیز همان 12 آبان‌‌‌ماه 1400 اعلام شده است.

تجهیز نیروی زنگان: «شزنگ» طی اطلاعیه‌‌‌ای اعلام کرد که با عنایت به ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات ثبت شده نزد سازمان بورس اوراق بهادار تهران در خصوص تحصیل یا واگذاری سهام سایر شرکت‌ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم، شرکت تجهیز نیروی زنگان (سهامی عام) نسبت به تحصیل 75‌درصد از سهام شرکت تازه‌تاسیس پترو پویش نفت زنگان سورین مشتمل بر 7500 سهم به ارزش جمعا 225‌میلیون تومان اقدام کرده است. موضوع فعالیت شرکت عبارت است از تحقیق و پژوهش در زمینه انواع فرآورده‌‌‌های نفتی از جمله روانکارها، کاتالیست‌‌‌های صنعت نفت و دیگر پروژه‌‌‌های مرتبط؛ بازرگانی، تولید، فروش، واردات و صادرات کلیه کالاهای مجاز. بدیهی است اثرات سود و زیانی که در بازه‌‌‌های زمانی مقرر (میاندوره‌‌‌ای 6ماهه و سالانه) به اطلاع سهامداران و سرمایه‌گذاران خواهد رسید.

کشت و دامداری فکا: «زفکا» طی اطلاعیه‌‌‌ای از تغییرات بااهمیت در عملکرد شرکت‌های تحت کنترل شرکت خبر داد. شرکت در اطلاعیه منتشر شده، اعلام کرده که پس از تکمیل 85‌درصد فاز اول دامداری، تعداد هزار راس دام مولد به محل پروژه ماکو انتقال داده شد که با راه‌‌‌اندازی یک واحد شیردوش و زایش 375راس از دام‌‌‌های انتقالی، میزان تولید شیر روزانه 13هزار کیلوگرم است و انتظار می‌رود تا پایان سال‌جاری تولید روزانه شیر به 35هزار کیلوگرم برسد. مبلغ کل فروش سال 30میلیارد تومان است. ‌درصد مالکیت ناشر در شرکت تحت کنترل 100‌درصد است.

شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران: «ثنظام» قبلا در اطلاعیه‌‌‌ای در کدال تحت عنوان «تغییر در مفاد هر نوع اطلاعیه بااهمیتی که قبلا منتشر شده است/ گروه الف» اعلام کرده بود که باتوجه به صدور پایان کار پروژه نگین دریای رامسر به شماره 16/ 12499/ 98/ ص و توافقات با شهرداری و صورت مجلس تفکیکی و پیرو صورتجلسه مورخ 31/ 06/ 1400 فی‌‌‌مابین این شرکت و شرکت‌های سپهر تهران و سرمایه‌گذاری اوج سپهر اصفهان، باتوجه به افزایش هزینه‌‌‌ها و مصالح در طول ساخت پروژه مقرر شد میزان سهم‌الشرکه این شرکت افزایش یافته و با عنایت به این موضوع واحد104 مجتمع مسکونی رامسر به متراژ 84مترمربع به شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی ایران (سهامی عام) تعلق گرفت. بنابراین با احتساب قیمت هر مترمربع 190میلیون ریال میزان 15میلیارد و 960میلیون ریال سود عاید شرکت و به دارایی‌‌‌های شرکت افزوده می‌شود. واحد مذکور در صورت‌های مالی سنوات گذشته به عنوان دارایی‌‌‌های شرکت شناسایی نشده و مالکیت آن در اختیار شرکت‌های مذکور بوده است. همچنین دلایل تغییرات اشتباه در نوع افشای اطلاعات بااهمیت اعلام شده است. این شرکت روز گذشته با انتشار اصلاحیه‌‌‌ای در کدال، دلایل اصلاح اطلاعیه قبلی که در تاریخ 31 شهریورماه منتشر شده بود را این‌‌‌گونه اعلام کرد: باتوجه به اینکه در افشای اطلاعات مورخ 31/ 06/ 1400 لیست تمامی واحدها پیوست نشده بود مجددا اسناد مربوطه به لیست پیوست اضافه شد.

فولاد خوزستان: «فخوز» روز گذشته با ارسال اطلاعیه‌‌‌ای روی سامانه کدال از تکمیل فرآیند خرید 250‌میلیون سهام خزانه خبر داد و اعلام کرد پیرو اطلاعیه شماره 729485 مورخ 23 بهمن 99 و مجوز شماره 736921 مورخ 28 فروردین 1400 و شماره 771175 مورخ 21 تیر 1400 سازمان بورس و اوراق بهادار جهت خرید 250‌میلیون سهام خزانه این شرکت، فرآیند خرید در بازه زمانی صدور مجوز تا تاریخ 12 مهر 1400 تکمیل شده است.

شرکت سرمایه‌گذاری پردیس: «پردیس» از درخواست تمدید اخذ مجوز افزایش سرمایه خبر داد و در اطلاعیه‌‌‌ای که روی سامانه کدال درج شد اعلام کرد افزایش سرمایه شرکت سرمایه‌گذاری پردیس از مبلغ 1،250‌میلیارد ریال به 3هزار ‌میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران به دلیل طولانی شدن فرآیند تصمیم‌گیری در مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) (به عنوان سهامدار بالا دستی گروه سرمایه‌گذاری تدبیر و این شرکت) در مهلت تعیین شده طی مجوز شماره 024-005/ 753352 مورخ 10 شهریور 1400 انجام نشد، اما با عنایت به اخذ تاییدیه لازم از سهامدار بالادستی در حال حاضر هیچ‌گونه محدودیتی جهت انجام افزایش سرمایه مذکور وجود ندارد، بنابراین اقدامات لازم جهت اخذ مجدد مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار در دست انجام است.

شرکت توسعه و عمران امید: «ثامید» نیز از برگزاری مزایده‌‌‌ای در تاریخ 17 مهرماه خبر داد و موضوع این مزایده را مشارکت در ساخت مسکونی و تجاری پروژه بهرامی ( تهران) به مساحت 1304 مترمربع عرصه و زیربنای تقریبی 13هزار و 199 مترمربع شامل 13 طبقه به شرح 5 طبقه زیرزمین، یک طبقه همکف و 7 طبقه روی همکف واقع در استان تهران، بلوار نلسون ماندلا، خیابان بهرامی، مقابل پلاک 18 و قطعات 21 و 22 تفکیکی اعلام کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی بورس امروز 18 مهر / کدام گروه‌ها سودساز هستند؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد