مصوبات جدید مجلس درباره بودجه 1400

مصوبات جدید مجلس درباره بودجه 1400

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (شنبه) و در ادامه بررسی لایحه بودجه 1400، نحوه محاسبه مالیات آستان قدس رضوی (ع)، نحوه واریز درآمد تبلیغاتی صداوسیما از محل پخش مسابقات ورزشی و میزان جریمه‌های رانندگی در سال 1400 و... را تعیین کردند.

خبرگزاری فارس: نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (شنبه) و در ادامه بررسی لایحه بودجه 1400، نحوه محاسبه مالیات آستان قدس رضوی (ع)، نحوه واریز درآمد تبلیغاتی صداوسیما از محل پخش مسابقات ورزشی و میزان جریمه‌های رانندگی در سال 1400 و... را تعیین کردند.

تعیین نحوه محاسبه مالیات آستان قدس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (شنبه 9 اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1400، با بند (ط) تبصره (9) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در بند (ط) تبصره (9) ماده واحده لایحه بودجه آمده است:

در راستای تحقق ماده(78) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2) و در جهت اجرای اصل سی‌ام(30) قانون اساسی، آستان قدس رضوی و آن دسته از موسسات و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرايی فرمان حضرت امام(ره) به استثنای مواردی که اذن ولی فقیه مبنی بر عدم پرداخت مالیات و یا نحوه تسویه آن را دارند، موظفند نسبت به بخشی از واریز مالیات خود به حساب خزانه موضوع ردیف‌ 110112 تا سقف مبلغ مندرج در لایحه دولت اقدام و مابقی مالیات خود را به حساب‌های معرفی شده دولت بپردازند.

درآمد تبلیغاتی صداوسیما

به استناد بند (پ) ماده (92) قانون برنامه ششم توسعه، وزارت ورزش و جوانان و سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مکلفند درآمدهای تبلیغاتی ناشی از پخش مسابقات ورزشی را به ردیف درآمدی شماره 140184 نزد خزانه‌داری کل‌ کشور واریز نمایند.

همچنین در بند (ل) تبصره 9 آمده است؛

به‌منظور ارتقای شاخص‌های علمی، پژوهشی، فناوری و مهارتی، درآمدهای اختصاصی دانشگاهها، موسسات آموزش عالی وابسته به وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی از شمول حکم اعتبارات موضوع قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه‌یافته مستثنی هستند.

افزایش جریمه‌های رانندگی

در جلسه علنی امروز (شنبه 9 اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1400، با بند (ج) تبصره (10) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

در بند (ج) تبصره (10) ماده واحده لایحه بودجه آمده است:

در سال 1400 تعرفه جریمه‌های رانندگی پنج درصد (5%) افزایش می‌یابد و مبالغ حاصله به حساب درآمدی 150101 نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود.

هزینه آب، برق و گاز مدارس دولتی رایگان شد

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 1400، با بند (ی) تبصره (9) ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند.

مطابق با این مصوبه، کلیه واحدهای آموزشی دولتی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز (در صورت رعایت الگوی مصرف) معاف هستند. سقف الگوی مصرف به روز شده طی دستورالعملی توسط وزارتخانه‌های نفت، نیرو و آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه کشور حداکثر تا سه‌ماه پس از ابلاغ این قانون تهیه و ابلاغ می‌شود.

معافیت مالیاتی برای حقوق‌های کمتر از 4 میلیون تومان

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مقرر کردند کارکنان دولتی و غیردولتی با حقوق‌های کمتر از 4 میلیون تومان در سال 1400 مشمول معافیت مالیاتی شوند.

باقیمانده جریمه غیبت سربازی را تسویه نکنید، به سربازی اعزام می‌شوید

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای مقرر کردند افرادی که باقیمانده جریمه غیبت بیش از8 سال از خدمت وظیفه عمومی خود را تا پایان سال 1400 تسویه نکنند، مشمول غایب محسوب و به خدمت وظیفه عمومی اعزام می‌شوند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد