تولیدی که صادرات نداشته باشد رو به افول است

تولیدی که صادرات نداشته باشد رو به افول است

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تولیدی که صادرات نداشته باشد رو به افول است تولید استاندارد تولیدی است که قابلیت عرضه در بازار جهانی را داشته باشد.

ایرنا: عزت الله اکبری تالارپشتی در نشستی با اعضای اتحادیه کفش‌های ماشینی و لاستیکی بر لزوم دخالت دادن نقش شرکتهای دانش بنیان در تولید و فاصله گرفتن از روش‌های سنتی تاکید کرد.

وی افزود: در جهت برندسازی لازم است این شرکت‌های دانش بنیان کنار تولید کنندگان باشند. چرا که شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ماشین آلات و سلامت و طراحی قالب کفش و همچنین عملکرد شرکت‌ها و کارخانه‌های فعال در این زمینه شناسایی و در اختیار شما قرار می‌دهند.

نماینده مردم تهران با تاکید بر لزوم تفکیک دو مبحث تولید و فروش گفت: اینکه تولید کنندگان به فکر فروش باشند اشتباه است نباید تولید کننده درگیر و نگران فروش باشد برای همین باید کارگروهی تخصصی شکل بگیرد و دغدغه این کارگروه فقط در همین زمینه باشد چرا که تولید یک دانش و صادرات و فروش دانش دیگر است.

رییس کمیسیون راه اندازی کنسرسیوم صادرات را از راه‌های ادامه حیات و توسعه این صنعت ذکر کرد و گفت: تولیدی که صادرات نداشته باشد رو به افول است تولید استاندارد تولیدی است که قابلیت عرضه در بازار جهانی را داشته باشد.

وی خطاب به تولید کنندگان گفت:در حوزه صادرات و واردات چه ماشین آلات و چه مواد اولیه باید کنسریوم مقتدری تشکیل شود چرا که با انجمن و اتحادیه مشکلی حل نمی‌شود، این قالب‌ها مناسب حضور در عرصه بین المللی نیست.

رییس کمیسیون صنایع درباره اهمیت نقش اصناف بیان کرد: من نگاهم این است که وزیر صنعت، وزیر اقتصاد، وزیر کار و رفاه اجتماعی، وزیر کشاورزی را اصناف انتخاب کنند.

تالارپشتی ادامه داد: زمانی که وزیر صنایع را اصناف انتخاب می‌کنند اولا قطعا شخصی است که گام‌های بزرگی برمی‌دارد. دوم اینکه به دلیل آنکه شخص از جنس تولید کننده است و نگران عدم تناسب عملکرد آن با خواسته‌های خود نیستند.

این نماینده مجلس با استقبال از پیشنهاد ایجاد شهر کفش گفت: پیشنهاد شهر کفش پیشنهاد خوبی است شهرک صنعتی انگلیس از روی بازارهای قدیمی ایران الگو برداری شده است وقتی این شهر باشد برای انتخاب کننده و رسیدگی امکانات برای تولید کننده بهتر است ولی پراکندگی به ضرر اصناف است.

روسای اتحادیه صنفی مدیران کارخانه‌های تولیدی و اعضای اتحادیه صنف کفش‌های ماشینی و لاستیکی در ابتدای این نشست به ذکر مشکلات خود در این زمینه از جمله عدم تامین منابع اولیه برای تولید، عدم اجازه به ورود ماشین آلات بروز و پیشرفته تولید کفش و عدم هماهنگی دولت و وزارت صنعت و مشکلات ترخیص ابزار مورد نیاز تولید خود پرداختند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد