انتشار اوراق توسعه مکران با فراهم شدن شرایط بازار / رسانه‌ها اخبار منفی به بازار سرمایه ندهند

انتشار اوراق توسعه مکران با فراهم شدن شرایط بازار / رسانه‌ها اخبار منفی به بازار سرمایه ندهند

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: انتشار اوراق مشارکت در توسعه سواحل مکران مشروط به فراهم شدن شرایط بازار است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در جمع خبرنگاران در برابر این پرسش که شما قبلا گفته بودید در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) انتشار 150 هزار میلیارد تومان اوراق جدید دولتی برای توسعه سواحل مکران آغاز می‌شود، آیا این کار انجام شد گفت: ما گفتیم انتشار اوراق به شرطی است که بازار خوب باشد و وقتی صحبت از واگذاری مشروط می‌شود، باید شرایط فراهم شود تا عرضه صورت گیرد. نمی‌توان با حذف قسمت دوم یعنی شروط آن فقط بگوییم چه موقع واگذار می‌شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در برابر این پرسش که با توجه به ریزش پیاپی شاخص بازار بورس ارزش دارایی‌های مردم کاسته شده، برای آن چه فکری می‌کنید گفت: شما خبرنگاران اخباری که پالس منفی به بازار می‌دهد مخابره نکنید. بارها گفته‌ایم برای حضور در بازار مطالعه، مشاوره و سپس معامله لازم است؛ همچنین گفته‌ایم دقت، دقت، دقت و همه پرتفوی خود را در یک جا قرار ندهید.

دژپسند اظهار داشت: گاهی بحث‌های سیاسی به بازار لطمه می‌زند. بازار بورس باید حرفه‌ای باشد و اگر بازار حرفه‌ای شود مانایی و پویایی بازار خوب است، بنابراین شماها باید شرایط اقتصادی را تحلیل کنید.

وی همچنین در مورد این که اگر تحریم‌ها برداشته شود، آیا بازار رونق می‌گیرد افزود: اگر تحریم ها لغو شود بازار بورس آسیب نمی‌بیند، چون صادرات روان می‌شود، هزینه مبادله کم می‌شود، مثلا هزینه مبادله یک چهارم تا یک پنجم کم می‌شود، اگر الان هزینه مبادله 16 درصد باشد، با برداشتن تحریم 4 درصد می‌شود، بنابراین شرکت‌های بورسی که صادرات دارند وضعشان بهتر می‌شود و نرخ بهره‌برداری از ظرفیت‌های فیزیکی بالا می‌رود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: همه باید تلاش کنیم دانش فعالان بازار سرمایه بالا برود و از بحث‌های سیاسی که بر بازار اثر منفی دارد، پرهیز کنیم.

دژپسند همچنین در مورد تصمیم جدید شورای عالی بورس برای دامنه نوسانات در بازار گفت: ابتدا پیشنهاد بعلاوه و منهای 2 درصد برای دامنه نوسان داده شد، که قبول نشد. الان پیشنهاد بعلاوه 6 درصد و منهای 2 درصد قبول شده و به نظر من یک پیشنهاد حرفه‌ای است که تصویب شده و اجرا می‌شود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد