حجم فروش تجارت الکترونیک تا پایان سال به 1300 هزار میلیارد تومان می‌رسد

حجم فروش تجارت الکترونیک تا پایان سال به 1300 هزار میلیارد تومان می‌رسد

معاون تجارت و خدمات وزیر صنعت گفت: سال قبل حجم فروش از طریق تجارت الکترونیکی 1230 هزار میلیارد تومان بود، این رقم تا پایان امسال به 1300 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرضا امروز در نشست خبری در وزارت صنعت اعلام کرد: تجارت الکترونیک از کل تجارت کشور به 3 درصد رسیده است و در حالی که سال قبل حجم فروش از طریق تجارت الکترونیکی 1230 هزار میلیارد تومان بود، این رقم ‌تا پایان امسال به 1300 هزار میلیارد تومان می‌رسد.

وی با بیان اینکه تجارت الکترونیک نقش مکمل در تجارت دارد، گفت: 97 درصد فروش الکترونیکی بر روی پلتفرم‌های داخلی انجام می‌شود و باید از فضای تجارت الکترونیکی کشور حمایت کنیم.

معاون وزیر صنعت گفت: در حال حاضر 80 درصد کسب و کارهای کشور بر روی شبکه‌های اجتماعی هم فعالیت دارند، اما این به معنای فروش فقط از طریق الکترونیکی نیست بلکه سایت اینترنتی پلتفرم دارند و فروش یعنی معامله قطعی از طریق تجارت الکترونیک به 3 درصد کل حجم فروش کشور رسیده است.

به گفته ، یکی از روش‌های مشارکت مردم در نقش سیاستگذاری دولت، استفاده از تشکل‌ها و اتحادیه‌ها و اتاق اصناف در زمینه است که در این زمینه اتاق اصناف بیشترین همکاری را داشته است.

در زمینه نیز یادآور شد: مجوزها دیگر براساس سلیقه یک کارمند نیست، بلکه ضوابطی دارد که هر کس دارای آن ضوابط باشد مجوز دریافت می‌کند.

به گفته وی، در هیات عالی نظارت بر اصناف 18 عضو وجود دارد که یکی از این اعضا دولت است و براساس قانون جدید نظام صنفی، اتاق اصناف بیشترین همکاری را با وزارت صنعت دارد.

همچنین گفت: در لوازم یدکی تاکنون 330 میلیون کد رهگیری صادر شده است، پارسال این رقم کمتر از 100 میلیون کد بود؛ جمع کد رهگیری با احتساب محصولات دخانی‌ به 7 میلیارد کد رهگیری رسیده است.

ادامه دارد...

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد