مجردها در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کنند

مجردها در طرح مسکن ملی ثبت‌نام کنند

معاون مسکن‌ و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اعلام موافقت شورای عالی مسکن با کلیات ثبت‌نام سایر مجردها در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: مجردها باید هنگام تحویل مسکن متاهل باشند و اگر در زمان تحویل واحد مسکونی خود متاهل نباشند خانه به آنان تحویل داده نمی‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمود محمودزاده، معاون مسکن‌ و ساختمان وزیر راه و شهرسازی امروز (شنبه) درباره جزيیات ثبت‌نام مجردها در طرح نهضت ملی مسکن افزود: در گذشته فقط زنان 35 سال و نخبگان علمی و معلولان جسمی حرکتی امکان ثبت‌نام در طرح مسکن را داشتند، اما در مصوبه اخیر مردان مجرد 45 سال و بیماران خاص هم می‌توانند برای داشتن مسکن در سامانه «ثمن» ثبت‌نام کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: رشد جمعیت کاهش زیادی یافته و ما اکنون در طرح‌های مسکن به دنبال ایجاد مکانیزمی برای تشکیل خانواده و حل پیری جمعیت هستیم.

وی بیان‌ کرد: بر این اساس اکنون پنج گروه از افراد فارغ از اینکه متاهل یا سرپرست خانوار باشند می‌توانند در طرح نهضت ملی مسکن شرکت کنند.

محمودزاده توضیح‌ داد: یکی از نکات مهم در رابطه با قانون جمعیت این است که بتوانیم فضایی ایجاد کنیم تا افرادی که در سن ازدواج هستند (که البته خود این سن باید تعریف شود) انگیزه‌ای برایشان ایجاد شود تا اگر مشکل آنها برای تاهل، مسکن است حل شود.

وی تصریح‌کرد: تصمیم برای ورود مردان مجرد 45 ساله به طرح نهضت ملی مسکن نیز در راستای همین سیاست است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه‌ کرد: مجردان 45 ساله دو بخش هستند، افرادی که قصد ازدواج ندارند اما در این سن نیازمند داشتن مسکن هستند و بخشی دیگر هم افرادی هستند که فقدان مسکن دلیل عدم اصلی ازدواج آنان است.

به گفته محمودزاده، افراد 45 ساله بعد از 20 سال کار پس‌اندازی دارند اما شاید نتوانند در بازار مسکن که اکنون در شرایط تورمی به سر می‌برد خانه‌ای پیدا کنند، بر این اساس دولت با مشارکت این گروه در نهضت ملی مسکن به دنبال خانه‌دار شدن و در نهایت حل مشکل ازدواج آنان است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اشاره به موافقت شورای عالی مسکن با کلیات ثبت‌نام سایر مجردها در طرح نهضت ملی مسکن، گفت: این پیشنهاد هنوز وارد بررسی جزيیات نشده و در حال تهیه آن هستیم، اما ثبت‌نام سایر مجردها در نهضت ملی مسکن مشروط است به این معنی که موقع تحویل واحد مسکونی باید متاهل باشند.

وی در پاسخ به این سوال که سایر مجردها در کدام مرحله از ثبت‌نام واحد مسکونی باید تاهل خود را به دولت اثبات کنند، ادامه‌ داد: این گروه باید هنگام تحویل مسکن متاهل باشند و اگر در زمان تحویل واحد مسکونی خود متاهل نباشند خانه به آنان تحویل داده نمی‌شود.

براساس این گزارش، قصد دولت سیزدهم بر این است که با ساخت چهار میلیون واحد مسکونی، کسری مسکن در کشور را جبران کند. اکنون ثبت‌نام از طریق سامانه «ثمن» به آدرس saman.mrud.ir انجام می‌شود و متقاضیان از 27 مهرماه ثبت‌نام در سامانه ثمن را آغاز کرده‌ و تا 15 آذر فرصت دارند برای ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند. تشکیل بانک زمین، راه‌اندازی صندوق توسعه مسکن، افزایش رقم تسهیلات و امکان ثبت‌نام بدون محدودیت هم‌زمان با آغاز شروع ساخت 160 هزار واحد مسکونی، بخشی از تلاش 100 روزه دولت سیزدهم برای تبدیل کشور به کارگاه عمرانی مسکن است که انجام آنها توانست در توقف رشد قیمت‌ها در فصل پاییز تاثیر بگذارد.

منبع: ایرنا

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه بازار مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد