اونس طلا، بازار سکه و طلا داخلی را چرخاند

اونس طلا، بازار سکه و طلا داخلی را چرخاند

درپی تحولات بازار جهانی طلا و نوسان 67 دلاری اونس طلا طی یک هفته اخیر، بازار سکه و طلا در داخل نیز تحت تاثیر قرار گرفت؛ بگونه‌ای اثر غالبا کاهشی نرخ ارز در داخل در این مدت را کمرنگ کرد و موجب شد بازار سکه و طلا هفته‌ی خودرا با افزایش نسبی قیمت‌ها نسبت به ابتدای هفته به پایان برساند.

به گزارش ایسنا، همزمان باصعود بهای اونس جهانی طلا در بازارهای جهانی، قیمت طلا و سکه هم در بازار یک هفته اخیر داخلی، روندی افزایشی داشت. هر اونس طلا در یک هفته گذشته 67 دلار رشد یافت و به کانال 1900 دلار صعود کرد.

این در حالیست که روزهای نخست هفته، نرخ ارز نیز نوسان کاهشی را دنبال می‌کرد اما این روند متوقف شد؛ براین اساس بازار سکه و طلا نیز بی‌تاثیر از افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی نبود و همین موضوع سبب شد، بازار داخلی سکه و طلا که مسیر کاهشی خوبی را در پیش گرفته بود، دور بزند و هفته را افزایشی نسبت به ابتدای هفته به پایان برساند.

طبق اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران به ایسنا، در هفته‌ای که گذشت، هر مثقال طلای 17 عیار یک میلیون و 280 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 296 هزار تومان نسبت به ابتدای هفته رشد یافت.

در آخر معاملات روز گذشته (پنجشنبه)، هر مثقال طلای 17 عیار 10 میلیون و 130 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار دو میلیون و 338 هزار تومان دادوستد شد.

سکه طرح جدید با رشد پنج میلیون و 100 هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته به 28 میلیون و 700 هزار تومان و سکه طرح قدیم با افزایش پنج میلیون و 500 هزار تومانی به 26 میلیون و 500 هزار تومان رسید.

در آخرین معاملات پایانی هفته، هر قطعه نیم سکه 17 میلیون و 800 هزار تومان، ربع سکه 10 میلیون و 500 هزار تومان و سکه‌هیا گرمی شش میلیون تومان تعیین قیمت شدند که به‌ترتیب نیم سکه دو میلیون و 900 هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و 600 هزار تومان و سکه گرمی نیز 800 هزار تومان در این هفته بها را تجربه کرده‌اند.

براساس اخرین معاملات روز پنجشنبه، در حال حاضر حباب سکه در حدود پنج میلیون و 850 هزار تومان قرار دارد.

انتهای پیام
 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد