خبر جدید درباره یارانه ها؛ جزيیات اجرای طرح کالا برگ اعلام شد

خبر جدید درباره یارانه ها؛ جزيیات اجرای طرح کالا برگ اعلام شد

علیرضا عسگریان، دستیار ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، طی مصاحبه‌ای که امروز با رادیو داشت جزيیات جدیدی از پرداخت...

تجارت نیوز: دستیار ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره احتمال قطع یارانه نقدی و تبدیل آن به یارانه غیرنقدی گفت: یارانه قطعا قطع نمی‌شود و به قوت خودش باقی است، اما مبلغ آن هم افزایش پیدا نمی‌کند. در واقع اعتباری که جدید است به صورت مشروط روی یارانه ما سوار می‌شود، یعنی دهک‌های یک تا سه که الان 400 هزار تومان به ازای هر نفر یارانه دارند یارانه شان برقرار است و از این به بعد هم برقرار است. مبلغ یارانه دهک‌های 4 تا 9 هم که 300 هزار تومان است که حذف نمی‌شود.

علیرضا عسگریان طی مصاحبه‌ای که امروز با رادیو داشت، عنوان کرد: از همان ابتدا قصد یارانه‌ها بر این بود که سبد غذایی مردم را پوشش دهد و به صورت طبیعی سلامت را وارد خانواده‌ها کند. سلامت غذایی یعنی رساندن کالری مناسب، ریز مغذی و پروتيین مناسب به خانواده‌ها.

وی افزود: وقتی سال 1401 ارز ترجیحی حذف شد قرار بر این بود که مابه‌التفاوت سبد پرداخت شود. بالاخره تورم حوزه‌های مختلف را تحت پوشش قرار می‌دهد می‌تواند 150 قلم باشد. حوزه خرید وسایل و سایر مایحتاجی مختلفی که در زندگی ما است. این طرح مهم‌ترین دقتش فقط روی سبد است. حال اینکه چرا 11 قلم باشد، 11 قلم توسط مجموعه‌های علمی مخصوصا انستیتو تغذیه ایران تايید شده است. باید این 11 قلم به صورت متوازن در سفره خانواده‌ها باشد تا سلامت بین نسلی حفظ شود.

تعداد ثبت‌نام برای دریافت یارانه کالابرگ

عسگریان درباره تعداد ثبت‌نام‌کنندگان برای دریافت یارانه کالابرگ نیز توضیح داد: آماری که اکنون هست شاید به خاطر تعطیلات بوده، آمار به صورت وسیعی نیست و امیدوار هستیم در روز‌های بعد مردم عزیز مخصوصا این یک دهک که 8.5 میلیون نفر می‌شوند یعنی مددجویان کمیته امداد حضرت امام و بهزیستی متصل شوند.

پ

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد