غافلگیری در کدال وقتی مدیر خواب بود

غافلگیری در کدال وقتی مدیر خواب بود

گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به ترکش های پاستور به بهارستان و بیم سهامداران از خالی تر شدن سفره ها و...

به گزارش بورس نیوز، اهالی بهارستان بودجه پاستور را رد کردند و به نظر می رسد در روزهای آینده باید منتظر خمپاره های پاستور به بهارستان و شاید هم مقابله به مثل بهارستان باشیم. امروز اولین ترکش را زدند و به ريیس بهارستان طعنه زدند که مگر گزارش های محرمانه را نمی خوانید که خبر ندارید درآمدهای چند صد هزار میلیاردی به چند دلار رسیده؟ چطور وابستگی بودجه به نفت را افزایش دادید؟... هر چه هست، کفگیر پاستور بدجور به ته دیگ خورده و قرار است این دیگ خالی چندی بعد به مستاجر بعدی تحویل داده شود و معلوم نیست مستاجر بعدی سفره این همه قلندر را چطور پر خواهد کرد. به هر حال هنوز لرزش تن سهامداران از بین نرفته و ترس از این دارند که مبادا باز سفره سهامداران خالی شود. البته دیروز هم ريیس باب همایون مژده داده که امسال 500 هزار میلیارد تومان از این بازار جمع کردند و برای گلریزان سال آینده روی اهدای 1400 هزار میلیارد تومان از سوی این بازار حساب کرده اند. حالا چطوری، خدا می داند!

 

وقتی مدیر خواب بود

دیروز غول مسی یک پیش بینی داد که جوک بازار شد و با انتقاد و تمسخر سهامداران امروز خبر دادند که این گزارش بازبینی خواهد شد. باور کنید مدیر مالی این شرکت یک گزارشی تهیه کرده و منتشر کرده و مدیرعامل تازه امروز فهمیده و دستور بازبینی داده. اینجا از این اتفاقات زیاد می افتند، همان طور که ريیس پاستور خبر از افزایش نرخ بنزین نداشتند و خوابیدند و صبح شنبه ناگهان خبردار شدند بنزین گران شده!
اما جالب اینجاست که کلاغ ها خبر آورده اند که بعضی ساکنان ملاصدرا به شرکت ها گفته اند با دلار 15 هزار تومانی سودتان را پیش بینی کنید! فقط خدا کند قصدشان این نباشد که اول سود محتاطانه (زیادی محتاطانه) ارايه شود و بعد هر وقت خواستند بازارشان سبز شود، فرمان انتشار گزارش های تعدیل مثبت بدهند.

 

وام از کیسه ملت، گوارای وجود 

در همین چند ماهی که سهامداران دود شدن سرمایه هایشان را تماشا می کردند، بعضی ها هم از همه چیز کره گرفتند؛ مخصوصا از صندلی شان! یکی از نزدیکان بهارستان خبر داده بعضی ها وام 300 میلیونی گرفتند و دلار 15 هزار تومانی خریدند و حالا 300 میلیون شان شده 480 میلیون! وام از کیسه ملت، گوارای وجودتان...

 

بیشتر بخوانید:

افزایش تقاضای رمل و اسطرلاب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد