سود تضمینی 25درصدی کدام سهامداران است؟

سود تضمینی 25درصدی کدام سهامداران است؟

رییس سازمان بورس گفت: وضعیت سرمایه‌گذاری ما مناسب نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدعلی دهقان دهنوی، رییس سازمان بورس امروز در گفتگوی زنده گفت: حدود 4 میلیون نفر سهامدار خرد با سرمایه کمتر از 10 میلیون تومان در بورس داریم. اگر فردی الان 10 میلیون تومان سهام دارد، در سال 1401 کمتر از 12.5 میلیون تومان سهام داشته باشد، این حمایت اتفاق خواهد افتاد. البته این حمایت به شرط عدم تغییر و فروش سهام است. البته سهامداران می‌توانند به پرتفوی خود سهام اضافه کنند.

وی ادامه داد: طرح های دیگر هم داریم. راهکارهایی داریم تا سهامدار خرد از روش‌های غیرمستقیم استفاده کنند. وارد صندوق‌ها شوند. عملکرد صندوق‌ها خوب بوده است. هدف این است که یک آرامشی ایجاد شود و نگاه سرمایه‌گذاران، نگاه بلندمدت باشد. مطالعه‌ای انجام شده در دوره‌های 10ساله بازدهی بازارها؛ در تمام دوره‌ها بازدهی بازار سرمایه بالاتر بوده است. در هفته پیش رو اطلاعیه و اطلاعات دقیق مشخص می‌شود و نمادی باز می‌شود و خرید با قیمت 1ریال نماد انجام و بعد از آن پالایش و به افراد اعلام می‌شود.

دهقان دهنوی افزود: در ابتدای امسال استقبال مردم و ورود مردم افزایش پیدا کرد و این رونق در بازارهای موازی هم وجود داشت. همه این بازارها کمتر و بیشتر دچار ریزش شدند بورس هم همینطور بود. در کوتاه‌مدت شرایط رو به بهبود است. عملکرد شرکت‌ها خوب شده است. کار ما این است این اطلاعات خوب را به مردم منتقل کنیم. امیدواریم در آینده با رونق و توسعه بازار، این زیان جبران شود. یکی از پیشنهادها این است که ضمن حمایت، کاری کنیم این افراد وارد صندوق‌های سرمایه‌گذاری شوند و مدیریت صندوق برای آن‌ها مدیریت دارایی کند.

وی ادامه داد: ما انتخابی جز بازار سرمایه نداریم. وضعیت سرمایه‌گذاری ما مناسب نیست و باید از این طریق به رشد اقتصادی برسیم. شرکت‌ها افزایش سرمایه  بدهند، عرضه اولیه کنند و ... . مطمين باشید بازار سرمایه روزهای بهتری خواهد داشت.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد