کاهش درآمد پتروشیمی آریا با وجود افزایش فروش محصولات / درآمد عملیاتی آریا به هزار و 630میلیارد رسید

کاهش درآمد پتروشیمی آریا با وجود افزایش فروش محصولات / درآمد عملیاتی آریا به هزار و 630میلیارد رسید

پتروشیمی آریا در اردیبهشت ماه بیش از 160هزار تن محصول تولید کرد و از فروش 76هزار تن از آن‌ها هزار و 630میلیارد تومان کسب درآمد کرد.
برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاینسهیل بانی؛ پتروشیمی آریا در اردیبهشت ماه سال 1400، حدود 161هزارتن محصولات پتروشیمی تولید کرد که این مقدار نسبت به فروردین ماه کاهش اندکی را تجربه کرده است. با این وجود مقدار تولید این شرکت نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته 10درصد کاهش پیدا کرده است.

مقدار فروش پتروشیمی آریا در نخستین ماه سال جاری با یک درصد رشد نسبت به ماه گذشته به 76هزار تن رسید. از طرفی این رقم نسبت به اردیبهشت ماه 99، 30درصد کاهش یافته است. با این وجود پتروشیمی آریا از فروش محصولات خود در اردیبهشت ماه حدود هزار و 630میلیارد تومان درآمد کسب کرد. علی‌رغم اینکه این رقم نسبت به ماه گذشته حدود هشت درصد کاهش یافته اما به واسطه افزایش نرخ‌های فروش، نسبت به اردیبهشت ماه 99 رشدی 79درصدی را ثبت کرده است. از میان محصولات پتروشیمی آریا، مبلغ فروش پلی اتیلن سبک تولیدی این شرکت در اردیبهشت ماه به 715میلیارد تومان رسید و 44درصد از فروش پتروشیمی آریا را به خود اختصاص داد.

لازم به ذکر است در اردیبهشت ماه نرخ فروش محصولات پلی اتیلن سبک و سی تری پلاس تولیدی آریا ساسول، 16درصد افت کرد. همچنین نرخ اتیلن سه درصد و نرخ پلی اتیلن متوسط و سنگین این شرکت 8درصد کاهش یافت.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی، روی آن کلیک کنید

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد