پشت پرده قطع گاز در تهران/ زمستان بدون گاز در پیش است؟

پشت پرده قطع گاز در تهران/ زمستان بدون گاز در پیش است؟

شرکت گاز تابستان ادعا کرده بود که اقدامات پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از قطع گاز در تهران انجام داده است. اما امروز گاز دو شهرستان تهران قطع می‌شود. دلیل قطع گاز چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شرکت گاز استان تهران طی اعلامیه‌ای کوتاه اطلاع داده بود گاز دو شهرستان تهران فردا قطع می‌شود.

شرکت گاز تهران دلیل قطعی گاز را تعمیرات و توسعه شبکه گازرسانی اعلام کرده بود. اما این دومین بار در پاییز است که گاز به دلیل تعمیرات قطع می‌شود.

شرکت گاز اواخر مهرماه هم طی اطلاعیه‌ای بسیار کوتاه توضیح داده بود که قرار است گاز دو منطقه از تهران قطع شود. آن زمان هم دلیل قطعی گاز، تعمیرات شبکه برشمرده شده بود.

این در حالی است که مردادماه همین امسال، شرکت گاز استان تهران اطلاعیه‌های مشابه منتشر می‌کرد. مدیرعامل این شرکت تابستان چنین اقدامی را ضروری می‌دانست. او ادعا می‌کرد تعمیرات شبکه و پیشگیری از مشکلات احتمالی در پاییز و زمستان دلیل قطع گاز است.

پیش از این هم سخنگوی شرکت گاز مدعی بود که با اقداماتی که در شش ماه اول سال انجام شده، امکان قطع گاز در استان تهران نزدیک به صفر است.

پس چرا با وجود این که تعمیرات و پیشگیری‌های لازم انجام شده باز هم گاز قطع می‌شود؟

پشت پرده قطع گاز تهران چیست؟

وزیر نفت قبلا هشدار داده بود در شش ماه سرد سال، روزانه 200 میلیون متر مکعب کسری گاز داریم.

شرکت گاز هم دیروز صبح، با ارسال یک پیامک، از مشترکان خواست که در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

مدیر دیسپاچینگ شرکت ملی گاز ایران هم چند وقت پیش در گفتگوی زنده خبری گفته بود: امسال با افزایش 100 درصدی گاز مواجه بوده‌ایم.

با کنار هم گذاشتن پازل کسری روزانه 200 میلیون متر مکعب گاز، درخواست صرفه‌جویی و همچین اعلام افزایش 100 درصدی گاز، این طور به نظر می‌رسد که دلیلی ورای آنچه اعلام شده وجود دارد.

حالا باید دید آیا دلیل اصلی قطع گاز تعمیرات است؟ پشت‌پرده قطع گاز در تهران چیست؟

برای مطالعه بیشتر در همین باره گزارش «منتظر قبض‌های نجومی گاز باشیم؟» را هم بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد