مهمترین اخباری که قبل از شروع بورس امروز باید بخوانید

مهمترین اخباری که قبل از شروع بورس امروز باید بخوانید

هفته گذشته شاخص کل بورس تهران بدون تغییر خاصی نسبت در کانال یک میلیون و 431 هزار واحدی آرام گرفت. امروز معاملات بورس چگونه آغاز می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، هفته گذشته با وجود شروع طوفانی بورس و عبور شاخص از مرکز یک میلیون و 500 هزار واحدی، در نیمه دوم هفته، روند بورس نزولی شد و مجددا شاخص به سطح یک میلیون و 430 هزار واحدی رسید. امروز بازار در حالی معاملات خود را آغاز می‌کند که مجددا فردا با تعطیلی مواجه خواهد شد. اما چه اخبار مهمی بازار امروز را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟

_ FATF اعلام کرده که قرار است «راهنمای بازبینی شده» خود در مورد ارزهای دیجیتال را به زودی منتشر کند. آنگونه که ایسنا گزارش داده دستورالعمل این کارگروه احتمالا شامل توضیحاتی درباره اعمال استانداردهایی خاص روی ارزهای دیجیتال با ارزش ثابت (استیبل کوین‌ها) است.

_ آخر هفته قبل بود که خبر پلمب پارکینگ شرکت بورس از سوی شهرداری خبرساز شد. هر چند بعد از چند ساعت این شرکت رفع پلمب شد اما همین اقدام در کنار حواشی مربوط به استخراج بیت‌کوین، موجب افزایش نااطمینانی به وضعیت بورس شده است.

_ حجم نقدینگی در پایان شهریورماه سال 1400 نسبت به پایان سال 1399 معادل 17٫0 درصد رشد نشان می‌دهد.

_ ابراهیم ريیسی اعلام کرد: « هیچ بانکی در سراسر کشور نباید واحد تولیدی را تعطیل یا نیمه تعطیل کند و کارگران آن را بیکار کند. بانک‌ها به جای تعطیلی تولیدی‌ها با امکانات و بودجه‌ای که دارند باید آنها را دوباره فعال کنند.»

_ سخنگوی وزارت خارجه فرانسه با بی‌اعتنایی به عدول طرف‌های غربی از تعهداتشان در برجام از ایران خواسته «همکاری تمام و کمال» در این توافق را از سر بگیرد.

_ سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کرد که وضعیت اقتصادی به گونه‌ای ست که چاره‌ای جز حذف دلار 4200 تومانی نداریم.

_ قاسمی، وزیر راه و شهرسازی هم اعلام کرد که 360 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های مختلف مسکن اختصاص می‌یابد

مهمترین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد