گدایی در عربستان 266 میلیون جریمه دارد

گدایی در عربستان 266 میلیون جریمه دارد

دولت عربستان با تصویب قانونی گدایان این کشور را با مجازات زندان و جریمه نجومی تهدید کرد.

اعتماد آنلاین: به نقل از روزنامه سعودی الیوم، هر نوع گدایی در اماکن عمومی یا خصوصی یا شبکه‌های اجتماعی و از طریق فناوری‌های نوین به هر شکلی جرم محسوب می‌شود و هر فردی که گدایی کرده یا گدایان را مدیریت کند یا به نحوی با آنها همکاری کند مجازات خواهد شد.

در بخشی از این خبر آمده است، ماده دوم قانون مبارزه با گدایی بر ممنوعیت گدایی به هر شکل و به هر دلیلی تاکید و وزارت کشور را مامور دستگیری گدایان کرده است.

در این قانون آمده است، اگر ثابت شود فردی شغل گدایی دارد یا افرادی را تشویق به انجام آن می‌کند، به حداکثر 6 ماه زندان و جریمه حداکثر 50 هزار ریال سعودی (133 میلیون تومان ) یا هر دوی آنها محکوم می‌شود.

هر فردی هم که به شکل سازمان‌یافته‌ای دست به گدایی بزند یا گروه و دسته‌ای برای تکدی راه بیندازد، به حداکثر یک سال زندان و جریمه مالی 100 هزار ریال سعودی (266 میلیون تومانی) محکوم خواهد شد.

هر فرد خارجی که به جرم گدایی در عربستان دستگیر شود در صورت اثبات این جرم بعد از مجازات از کشور اخراج می‌شود (فقط زنانی که همسرانی سعودی دارند از این قاعده مستثنی هستند).

در صورت تکرار این بزه نیز طرف‌های ذی‌صلاح می‌توانند مجازات را حداکثر 2 برابر کنند.

گفتنی است در حالی این قانون در عربستان به تصویب می‌رسد که برنامه‌های محمد بن سلمان روزبه‌روز بر شمار فقرای عربستانی می‌افزاید.

local_offerبرچسب‌ها:

آخرین اخبار بورس و اقتصاد