تحلیل بورس امروز / بورس در انتظار یک شوک سیاسی!

تحلیل بورس امروز / بورس در انتظار یک شوک سیاسی!

شروع معاملات امروز بازار سهام با روند نزولی شاخص‌سازان همراه بود اما در ادامه روند معاملات از بورس حمایت و شاخص کل مثبت شد. اما سوال اینجاست که شاخص بورس تا کجا مثبت می‌ماند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سهام در شرایطی فرسایشی قرار دارد و به عقیده برخی از کارشناسان فعلا سیگنال مهم مثبتی در رابطه با برگشت شاخص کل و شروع روند صعودی وجود ندارد. اما برخی از کارشناسان نیز به بورس امید دارند و عقیده دارند بورس در هفته آخر معاملات امسال روند بهتری پیدا خواهد کرد. پایدار بودن صعود امروز بورس چقدر محتمل است؟

حسین شیبانی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با پایدار بودن صعود شاخص کل گفت: با وضعیت موجود و روند فرسایشی بازار سهام بعید می‌دانم حرکت روبه جلو شاخص کل پایدار باشد، زیرا آخر سال است و سهامداران به دنبال نقد کردن پول خود هستند و اتفاق خاصی هم رخ نداده و سیاست‌های دولت در مواجهه با بازار سهام تغییر نکرده است.

این کارشناس در رابطه با تغییر دامنه نوسان گفت: تغییر دامنه نوسان و کم کردن دامنه نوسان منفی بازار سهام تیر خلاصی برای بورس بود، می‌توانستند بدون تغییر دامنه نوسان بورس را تا پایان سال به تعادل برسانند اما کاهش دامنه نوسان منفی از پنج درصد به دو درصد باعث شد تا نقدشوندگی بازار سرمایه تحت تاثیر قرار بگیرد و کسانی هم که می‌خواستند پول نقد کنند نتوانند.

این کارشناس در رابطه با زمان برگشت شاخص کل بورس گفت: به نظرم فعلا هیچ سیگنالی وجود ندارد و تا زمانی که یک شوک سیاسی بزرگ به بازار سهام مخابره نشود بورس تغییر روند نخواهد داد.

این کارشناس در رابطه با احتمال کاهش قیمت دلار گفت: با توجه به متغییرهای کلان اقتصادی از جمله رشد نقدینگی و تورم احتمالی سال 1400 به نظر می‌رسد احتمال کاهش قیمت دلار بسیار کم است.

شاخص کل بورس امروز روندی صعودی پیدا کرد اما حالا بعد از گذشت دو ساعت از معاملات شاخص کل دوباره روندی نزولی گرفته است و بیشتر سهم‌ها در بورس امروز روندی نزولی دارند.

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد