وزارت صمت در حذف دلالان بازار میوه عملکرد ضعیف داشته است

وزارت صمت در حذف دلالان بازار میوه عملکرد ضعیف داشته است

ريیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: علیرغم همه پیگیری‌ها، بررسی‌ها، نظارت‌ها و نشست‌های کارشناسی وزارت صنعت، معدن و تجارت نتوانسته است در زمینه حذف دلالان محصولات کشاورزی و کاهش قیمت میوه در بازار اقدامی داشته باشد.

خواندن 3دقیقه

به گزارش بورس نیوز، سیدجواد ساداتی‌نژاد، ريیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه بازار میوه شب عید و مسايل محیط زیستی، اظهار کرد: بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه محیط زیست بیانگر اهمیت موضوع برای ایشان است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری انجام فعالیت در حوزه محیط زیست را انقلابی خواندند، نه تجملی، ادامه داد: این نوع نگاه تابلو ارزشمندی برای فعالان محیط زیست است و باید سر لوحه حامیان آن قرار بگیرد.

نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در خانه ملت با تاکید بر اینکه بخشی دیگر از فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه بالا بودن قیمت میوه در بازار شب عید است، عنوان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت و ستاد تنظیم بازار با ذخیره‌سازی و توزیع میوه در بازار در راستای کاهش قیمت و کنترل بازار شب عید تلاش می‌کند.

ساداتی‌نژاد افزایش قیمت میوه در بازار شب عید را با توجه به وضعیت معیشتی مردم جامعه غیرقابل قبول دانست و بیان کرد: در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در زمینه ذخیره سازی میوه و تامین بازار شب عید نشستی را با حضور ستاد تنظیم بازار و وزارت جهاد کشاورزی تشکیل دادیم و تذکرات نیز داده شد.

این نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه در سال جاری میزان ذخیره‌سازی میوه به منظور بازار شب عید در مقایسه با سال گذشته کمتر بوده، تصریح کرد: مسيولین ذی‌ربط و وزات صنعت، معدن و تجارت قول داده اند تا میزان ذخیره‌سازی میوه شب عید را افزایش دهند و سازمان برنامه و بودجه نیز باید اعتبارات لازم را تامین کند.

وی با اشاره به اینکه به ستاد تنظیم بازار تذکر می‌دهم که میزان ذخیره‌سازی میوه باید برابر با سال گذشته باشد، خاطرنشان کرد: از موضع نظارتی مطالب مطرح شده در فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تامین میوه شب عید را فردا طی نشستی در کمیسیون کشاورزی پیگیری می‌کنیم.

ريیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات که در بازار وجود دارد فاصله قیمت محصولات کشاورزی و باغی از مزرعه تا بازار بوده، ادامه داد: علیرغم همه پیگیری‌ها، بررسی‌ها، نظارت‌ها و نشست‌های کارشناسی وزارت صنعت، معدن و تجارت نتوانسته در زمینه حذف دلالان محصولات کشاورزی و کاهش قیمت میوه در بازار اقدامی داشته باشد و کماکان شاهد اختلاف قیمتی مزرعه تا بازار هستیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد