قیمت خودرو امروز 3 مهر / پژو و دنا در مسیر نزولی قیمت

قیمت خودرو امروز 3 مهر / پژو و دنا در مسیر نزولی قیمت

قیمت خودروهای داخلی در بازار امروز با کاهش تعداد زیادی از خودروها همراه است. قیمت خودروهای پژو، دنا و تیبا با کاهش قیمت همراه بودند.

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازار امروز 3 مهر قیمت خودرو داخلی با کاهش قیمت همراه بود و تعداد زیادی از خودروهای پژو، دنا و تیبا روند نزولی قیمت داشتند.

قیمت پژو 206 تیپ دو تغییر قیمتی را نداشت اما پژو 206 تیپ پنج به 290 میلیون تومان رسید. قیمت 206 صندوقدار مدل 1400 به 300 میلیون تومان و پژو 207 دنده‌ای پانوراما 1400 به 325 میلیون تومان کاهش قیمت داشتند.

تقریبا تمامی خودروهای گروه تیبا با کاهش قیمت همراه بودند؛ قیمت تیبا هاچ بک 1400 به 154 میلیون تومان و تبیا صندوقدار 1400 به 142 میلیون تومان رسید.

در گروه خودروهای دنا خودروهای دنا پلاس اتوماتیک و دنا پلاس ساده با کاهش قیمت همراه بودند. تیبا پلاس اتوماتیک 455 میلیون تومان و دنا پلاس دنده‌ای 430 میلیون تومان قیمت را ثبت کردند.

پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته اول مهر

مصوبه آزادسازی واردات خودرو دوباره به مجلس بازگشت اما قیمت خودروها در روز پنج‌شنبه تغییر نکرد. دبیر انجمن واردکنندگان خودرو با تايید این خبر گفت: در هفته اول مهر ماه احتمالا سیر نزولی قیمت خودروها ادامه‌دار است و خودروهای خارجی گران نمی‌شود.

بعد از مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان هم با واردات خودرو مخالفت کرد. حالا مصوبه آزادسازی واردات خودرو به مجلس برگشت داده شد و شورای نگهبان از مجلس خواسته نحوه واردات خودرو بدون انتقال ارز دقیق و شفاف بیان شود.

حالا رکود سنگین بر بازار خودرو حاکم است. هنوز این ابهام وجود دارد که با وجود تشدید تحریم‌ها آیا ممنوعیت‌ها ادامه‌دار است یا بالاخره دولت واردات خودروهای خارجی را آزاد می‌کند؟

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو به تجارت‌نیوز گفت: بعد از دو ایراد وارد شده به مصوبه مجلس، احتمالا واردات خودروهای خارجی آزاد می‌شود اما رکود در بازار خودرو ادامه‌ دارد.

مهدی دادفر با اشاره به وضعیت بازار خودرو توضیح داد: از زمانی که مجلس طرح آزادسازی واردات خودرو را مصوب کرد بازار راکد شد. فروشنده خودروهای خارجی در بازار زیاد شده است اما خریداری برای این خودروها وجود ندارد. اکثر مردم دست نگه داشته‌اند تا درباره این مصوبه تعیین تکلیف شود.

او بیان کرد: با توجه به اینکه شورای نگهبان هم این مصوبه را رد کرده است اما قیمت خودروهای خارجی مثل ماه‌های گذشته نوسان ندارد و احتمالا قیمت خودروهای خارجی و ایرانی تغییر چندانی نداشته باشد.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت خودرو در هفته اول مهر / ممنوعیت واردات خودرو ادامه دارد؟

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد