توییتر فارسی؛ حضور پررنگ بورسی ها در هفته ای که گذشت

توییتر فارسی؛ حضور پررنگ بورسی ها در هفته ای که گذشت

علی بهادری‌ جهرمی، سخنگو و رییس شورای اطلاع‌‌‌‌‌‌‌‌رسانی دولت سیزدهم در صفحه شخصی خود در توییتر، نوشته‌‌‌‌‌‌‌‌ای منتشر کرد که در آخرهفته گذشته با توجه به فضای غالب...

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای‌اقتصاد، علی بهادری‌ جهرمی در صفحه شخصی خود نوشت: «ایجاد شغل یکی از ماموریت‌های اصلی کلیه نهادها در بدنه دولت است؛ تشکیل دومین جلسه «شورای‌عالی اشتغال» به فاصله کوتاه، نشانگر عزم جدی دولت مردمی برای رونق تولید و اشتغالزایی است.‌»

این توییت هم توجه کاربران طرفدار دولت را به خود جلب کرد و هم توجه منتقدان را. طرفداران دولت با بازنشر توییت سخنگوی دولت یا در قسمت نظرات، درباره این مساله می‌نوشتند که از دولتی که آنها آن را مردمی می‌‌‌‌‌‌‌‌خواندند گلایه دارند، چرا‌که در این همین مدتی که از عمر این دولت می‌گذرد، کارها آنطور که باید پیش نرفته است و این افراد نزد اطرافیان خود به خاطر حمایت از دولت سیزدهم و جلب نظر افراد به این دولت شرمنده شده‌‌‌‌‌‌‌‌اند. البته بخشی از این گلایه هم به‌خاطر مسايل پروژه‌ای بود.

برای مثال یکی از همین افراد با بازنشر توییت بهادری‌جهرمی برای او نوشت: «نزدیک به 2‌ماه است که طرحى در راستاى محرومیت‌زدایى و سرمایه‌گذارى شرکت‌هاى بزرگ داخلى در کشور که منجر به اشتغالزایى، افزایش تولید ملى و بهره‌ورى می‌شود براى دفتر ریاست‌جمهورى و نهاد مربوطه در دولت ارسال شد، اما هیچ پاسخى دریافت نشد!» اینماد و طرح صیانت هم از دیگر موضوعاتی بود که کاربران با اشاره به آنها خطاب به سخنگوی دولت ابراهیم ريیسی می‌نوشتند که رونق تولید و اشتغال با وجود چنین ایده‌‌‌‌‌‌‌‌ها و طرح‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی نشدنی است.

آنها همچنین اظهارنظرهای مسوولان کشور را دوگانه می‌‌‌‌‌‌‌‌خواندند و به این مساله می‌پرداختند که از یک‌طرف طرح صیانت و اجباری‌شدن دریافت اینماد را مطرح می‌کنند که تمام آنها موانعی جدی برای کسب‌وکارهای اینترنتی و در نهایت ایجاد اشتغال است و از طرف دیگر صحبت از رونق تولید و اشتغال در کشور می‌کنند.

در همین رابطه رضا امیدوار‌تجریشی، ‌‌‌‌رییس مرکز توسعه اقتصادی جوانان کشورهای اسلامی در قسمت نظرات علی بهادری‌جهرمی، سخنگوی دولت نوشت: «وظیفه ‌‌‌‌‌‌‌‌دولت‌ها ایجاد‌‌‌‌‌‌‌‌ شغل نیست، بلکه حاکمیت بستر ایجاد اشتغال را باید فراهم ‌‌‌‌‌‌‌‌کند، موانع را بر طرف کند تا سرمایه‌گذاری صورت پذیرد.‌»

حالا که صحبت از طرح صیانت و برنامه دولت برای ایجاد اشتغال شد، باید به این موضوع اشاره کنیم که در آخرهفته گذشته صحبت از اجرایی‌شدن یا نشدن طرح صیانت در فضای توییتر فارسی بالا گرفت. از یک‌طرف کاربران به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره این طرح اشاره می‌کردند‌ و از طرف دیگر کاربرانی این گزارش را با نگاه بدبینانه‌‌‌‌‌‌‌‌ای در جهت تلطیف فضا معرفی می‌کردند، چراکه از نظر آنها در نهایت این طرح اجرا می‌شود.

علی قايمی، نماینده اسبق مجلس در توییتر خود با اشاره به گزارش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» درباره رشد تعداد کاربران تلگرام بعد از فیلتر‌شدن این پیام‌رسان در توییتی نوشت: «مجلسیان بر اساس طرح صیانت به‌دنبال ایجاد جایگزینی برای شبکه‌‌‌‌‌‌‌‌های اجتماعی و اینستاگرام هستند. درحالی‌که حدود 49‌درصد ایرانیان عضو اینستاگرام به‌عنوان یکی از پلت‌فرم‌های محبوب کسب‌‌‌‌‌‌‌‌وکارها هستند و حدود 90‌درصد کاربران آن، حداقل یک پیج تجاری را دنبال می‌کنند.‌»

موضوع طرح صیانت و گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس درباره آن از موضوعاتی بود که در آخرهفته‌‌‌‌‌‌‌‌ای که گذشت در جمع توییتری بورسی‌‌‌‌‌‌‌‌ها و اقتصادی‌‌‌‌‌‌‌‌ها هم مورد‌توجه قرار گرفت. کاربران زیادی به صحبت‌‌‌‌‌‌‌‌های جلیل محبی، معاون مرکز پژوهش‌های مجلس استناد می‌کردند‌ و از انتشار چنین گزارشی که بدون جهت‌گیری منتشر‌شده استقبال می‌کردند، اما در این جمع و در فضای کلی توییتر فارسی همچنان ترس و گمانه‌‌‌‌‌‌‌‌زنی درباره اجرایی‌شدن این طرح زیاد بود؛ مخصوصا وقتی که یکی از خبر‌گزاری‌‌‌‌‌‌‌‌ها؛ گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس را سیاسی‌‌‌‌‌‌‌‌کاری و با ادبیات غیرکارشناسی خواند.

منبع: دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد