نرخ ارز صرافی ملی امروز 16 آذرماه 1400

نرخ ارز صرافی ملی امروز 16 آذرماه 1400

نرخ ارز در صرافی‌ ملی امروز سه‌شنبه نیز اعلام و با مقداری کاهش قیمت رقم 27 هزار و 823 تومان ثبت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز دوشنبه 16 آذرماه نرخ ارز در صرافی ملی همانند روزهای گذشته اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، با کمی کاهش 27823 تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز 27273 تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی 32042 تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی 31408 قیمت خورده است.

علامت صعودی درهم به دلار

یکی از عوامل مهمی که در روزهای اخیر زمینه‌ساز رشد قیمت دلار شد، افزایش معنادار قیمت حواله درهم بود. درهم در ابتدا توانست از خط بسیار حساس هشت هزار تومانی عبور کند و در ادامه در روز گذشته بالای محدوده هشت هزار و 400 تومانی معامله شد. با درهم هشت هزار و 400 تومانی، ارزش دلار در بازار داخلی حتی می‌تواند به بالای محدوده 31 هزار تومان برود.

برخی فعالان اعتقاد دارند که بازارساز برای مدیریت قیمت دلار، می‌تواند عرضه حواله‌ای درهم را افزایش دهد. با این حال، برخی دیگری از فعالان باور دارند که افزایش قیمت دلار تحت تاثیر متغیرهای سیاسی صورت گرفته است. از نظر آنها، ورود اخبار مثبت به بازار می‌تواند زمینه‌ساز تغییر انتظارات و فشار فروش در بازار شود. افراد زیادی در روزهای اخیر از خرید دلار کسب سود کرده‌اند و به احتمال زیاد با تغییر انتظارات، به سرعت سود خود را با فروش ارز قطعی خواهند کرد.

با این حال، در صورتی که دلار به بالای مرز 32 هزار تومانی برود و بالای محدوده 32 هزار و 500 تومان تثبیت شود، احتمال ورود تقاضای بیشتر به بازار وجود دارد.(دنیای اقتصاد)

مطالعه بیشتر: مکث ارزی معامله‌گران بازار / پیش‌بینی قیمت دلار امروز 16 آذر

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد