برتری گروه فرآورده‌های نفتی با معاملات پرحجم

برتری گروه فرآورده‌های نفتی با معاملات پرحجم

فرابورس ایران امروزشاهد برتری گروه فرآورده‌های نفتی با معاملات پرحجم این صنعت در میان سایر صنایع بازار بود. به این ترتیب که این صنعت طی روز جاری شاهد داد و ستد بیش از 19 میلیون برگه سهام شرکت‌های حاضر در گروه خود به ارزش بالغ بر 178 میلیارد تومان بود.

به گزارش بورس نیوز، طی روز جاری، فرابورس ایران شاهد عقب نشینی 197 واحدی معادل 0.94 درصدی شاخص آیفکس بود تا این متغیر در پایان بازار سطح 20 هزار و 782 را لمس کند.


  • بیشتر بخوانید:  پذیره نویسی واحدهای سرمایه گذاری " اوج " در فرابورس

همچنین شاخص بازار اول فرابورس نیز امروز 1.8 درصد و شاخص بازار دوم 0.62 درصد منفی بودند.

نگاهی به معاملات امروز بازار‌های فرابورس نشان می‌دهد درمجموع بیش از 2 میلیارد و 400 میلیون برگه انواع اوراق مالی دست به دست شده که ارزش این مبادلات رقمی بالغ بر 18 هزارمیلیارد تومان بوده است. این معاملات در 664 هزار نوبت ثبت شده‌است.

ارزش معاملات به تفکیک بازار‌ها نیز نشان می‌دهد امروز بیش از 2 میلیارد و 200 میلیون برگه سهم به ارزش بالغ بر 1500 میلیارد تومان مورد داد و ستد قرار گرفته‌است.

همچنین معامله‌گران فرابورس طی روز جاری شاهد جابه‌جایی بیش از 173 میلیون برگه اوراق‌مالی اسلامی بودند که ارزش این معاملات فراتر از 16 هزار میلیارد تومان بود.

نماد‌های پرتراکنش امروز نیز توسن، فجهان، مدیریت، دی، فرابورس، وهامون و کرمان بودند.

گفتنی است آیفکس در حالی امروز با عقب نشینی کمتر از یک درصدی مواجه شد که نماد‌های آریا، بپاس، فجهان، فرابورس و صبا بیشترین اثر منفی را در این کاهش داشتند. این در حالی بود که نماد‌های شراز، شاوان، شپاس، زاگرس و سمگا با بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس، از افت بیشتر آن جلوگیری کردند.

سرمایه‌گذاران بازار‌های فرابورس در پایان معاملات امروز برای خرید واحد‌های صندوق اعتماد، اوراق اراد 50 و واحد‌های صندوق‌های آسامید، سپیدما در صف‌های خرید باقی ماندند و برترین تقاضا‌ها را برای این نماد‌ها ثبت کردند.

در ادامه بررسی «ترین‌های فرابورس» هم شاهد معاملات پرحجم اوراق تامین مالی هستیم تا این ابزارمالی فرابورس با معاملاتی به ارزش بیش از 200 میلیارد تومان در صدر قرار بگیرد، پس از آن صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل‌معامله هستند که نزدیک به 190 میلیارد تومان ارزش معاملات داشتند و صنعت فرآورده‌های نفتی با معاملاتی به ارزش حدود 180 میلیارد تومان رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد