مصرف برق نسبت به سال گذشته 9.4 درصد رشد کرد

مصرف برق نسبت به سال گذشته 9.4 درصد رشد کرد

معاون امنیت شبکه برق کشور گفت: مصرف برق کشور امروز از نخستین ساعت روز روند افزایشی داشت، به‌گونه‌ای که تا این لحظه به...

اردشیر مذکور اظهار داشت: مصرف برق این روزها نسبت به روزها و سال‌های گذشته به‌شدت افزایش‌یافته است، به طوری که اوج تاریخی مصرف برق کشور روز گذشته به 68 هزار و 937 رسید که نسبت به دوره مشابه پارسال 9.4 درصد رشد یافته است.

وی ادامه داد امروز نیز همچنان روز بسیار گرم و سختی پیش روی صنعت برق است به طوری که از ابتدای بامداد تاکنون حدود هزار مگاوات نسبت به‌روز گذشته افزایش دارد.

این مقام مسيول گفت: تامین این میزان برق برای نیروگاه‌ها بسیار سخت و دشوار است و تاکنون و در این شرایط تامین برق به‌زحمت انجام شده است.

مذکوری ادامه داد: اگر همین روند مصرف تداوم یابد که هم اکنون 67 هزار مگاوات است قطعا به بیش از 69 هزار مگاوات خواهیم رسید که عدد بسیار بزرگی است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌وطنان در بکارگیری وسایل پرمصرف از همین ساعت تا ساعت 18 خودداری کنند تا در این روزهای گرم بتوان برق پایداری را تامین کرد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر امنیت شبکه برق کشور گفت: تاکنون هیچ خاموشی در کشور نداشته‌ایم و امید است با همراهی خوب مشترکان بتوانیم این امر را تداوم بخشیم.

 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد