شفاف-سازی جدید نمادهای بورسی

شفاف-سازی جدید نمادهای بورسی

دیروز چند شرکت بورسی در ارتباط با جریانات تولیدی خود شفاف‌سازی کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، روز گذشته 3 شرکت بورسی در ارتباط با جریانات تولیدی خود شفاف‌سازی کردند. جزيیات آن را در ادامه می‌خوانید:

فنوال

گروه کارخانه‌‌‌های تولیدی نورد آلومینیوم توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده مبنی بر کاهش قابل ملاحظه در حجم تولید و فروش تجمیعی محصولات غیرکارمزدی دوره یک‌ماهه منتهی به 30/ 07/ 1400 ارايه کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که به آگاهی می‌‌‌رساند:

– دلیل پوشش 47‌درصدی مبلغ فروش در 7 ماهه نسبت به فروش کل سال این است که در 7 ماه اول مقدار فروش کارمزدی نسبت به مقدار کل فروش سالانه 47‌درصد بود ولی در کل سال پیش‌بینی می‌شود که به 38‌درصد کاهش یابد. این رویداد در پیش‌بینی سود 7 ماهه و 12 ماهه سال‌جاری نمودی ندارد.

– دلیل کاهش مقدار تولید و فروش ورق آلومینیوم و افزایش کویل آلومینیوم در مهرماه نسبت به ماه قبل با نگاه به کاربری همسان این دو نوع کالا بوده است. این جابه‌‌‌جایی نمودی در پیش‌بینی سود ندارد.

– تولید و فروش محصولات کارمزدی در مهرماه سال‌جاری نسبت به ماه قبل تفاوت محسوسی نداشته است. (افزایش نسبت به ماه قبل سه ‌درصد است)

– مشتریان عمده شرکت نورد آلومینیوم در هفت ماه اول سال از طریق بورس کالا مواد اولیه را به صورت اعتباری خریداری کرده‌‌‌اند و به صورت کارمزدی در شرکت نورد آلومینیوم سفارش‌‌‌گذاری کردند. این مشتریان در هفت ماه اول سال قبل شرایط استفاده از خرید اعتباری از بورس فلزات را نداشتند و به ناچار سفارش‌‌‌گذاری آنها نزد شرکت نورد آلومینیوم به روش غیر‌کارمزدی انجام شود.

– در صورت وجود تغییرات بااهمیت در تولید و فروش شرکت که نمود آنها در سودآوری باشد، از طریق سامانه کدال به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

فروس

شرکت فروسیلیس ایران نیز اعلام کرد که بازگشت به نامه مورخ 18/ 08/ 1400 سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر ارايه توضیحات بابت کاهش حجم تولید و فروش تجمیعی دوره 7ماهه منتهی به 30/ 07/ 1400 نسبت به دوره مشابه به استحضار می‌‌‌رساند این امر به علت کاهش دستوری دیماند برق در فصل تابستان در راستای حمایت از مصارف خانگی بوده است.

سپید

شرکت سپید ماکیان از بهره‌‌‌برداری از طرح‌‌‌ها و پروژه مجتمع غذایی حسن‌رود خود خبر داد. این پروژه در تاریخ 01/ 09/ 1398 آغاز و در مدت 24 ماه به اجرا درآمد.

همچنین بهای تمام شده پروژه 48‌میلیارد تومان بوده است. بر این اساس انواع برگرها، کباب لقمه، فرآورده‌‌‌های مشابه تهیه شده از گوشت قرمز چرخ شده، انواع غذاهای آماده کنسروی و غیر‌کنسروی با ظرفیت اسمی چهار تن در یک شیفت کاری در روز در این مجتمع به بهره‌‌‌برداری خواهد رسید.

شرکت اعلام کرده که با توجه به روزهای باقی‌مانده تا پایان سال‌جاری پیش‌بینی می‌شود با 50‌درصد از ظرفیت، تولید و فروش 250 تن از محصولات محقق شود و فروش شرکت به میزان 15‌میلیارد تومان و سود حاصل به میزان 7/ 2 میلیارد تومان افزایش یابد و همچنین پیش‌بینی می‌شود تولیدات این مجموعه تا 100‌درصد ظرفیت اسمی در سال آینده محقق شود که با عنایت به شرایط بازار مبالغ بهای تمام شده و فروش در صورت‌های مالی سال آینده انعکاس خواهد یافت.

منبع: دنیای اقتصاد

آخرین اخبار حوزه بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد