پژو 308 جدید در راه بازار / قیمت پژو 308 چقدر است؟

پژو 308 جدید در راه بازار / قیمت پژو 308 چقدر است؟

از آذر ماه سال 99 شرکت خودروسازی پژو نسل جدید خودروی محبوب 308 را با تغییرات گسترده‌ای راهی بازار کرده است. اما قیمت آن چقدر است و اگر روزی به ایران برسد به چه قیمتی فروخته خواهد شد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، از آذر ماه سال 99 شرکت خودروسازی پژو نسل جدید خودروی محبوب 308 را با تغییرات گسترده‌ای راهی بازار کرده است. اما قیمت آن چقدر است و اگر روزی به ایران برسد به چه قیمتی فروخته خواهد شد؟

در آذر ماه پارسال هنگام آغاز شدن فروش این خودرو، خبرگزاری‌ها نوشتند: پژو نسل جدید خودروی محبوب 308 را با تغییرات گسترده‌ای راهی بازار کرده است که از جمله آنها می‌توان به کاهش 140 کیلوگرمی وزن خودرو اشاره کرد که باعث کاهش مصرف سوخت آن شده است. این خودرو مجهز به یک موتور 1.6 لیتری است و 115 اسب بخار نیز توان دارد. در مدل جی تی این خودرو توان خودرو تا 202 اسب بخار نیز افزایش پیدا می‌کند.

طبق نوشته ایسنا، در مقایسه با رقیب اصلی این خودرو یعنی فولکس واگن گلف، این خودرو با قیمت پایه 15 هزار پوندی، حدود 3 هزار پوند از همتای آلمانی ارزان‌تر است و با توجه به تولید 95گرم کربن دی اکسید در هر کیلومتر پیمایش مسیر، مالکان خودرو میتوانند از معافیت عوارض جاده‌ای در سطح اتحادیه اروپا استفاده کنند.

به صورت کلی و بر حسب مدل‌های مختلف، این خودرو بین 20 هزار 900 پوند تا 30 هزار و 480 پوند قیمت دارد. ( به جز مدل پایه که 15 هزار پوند قیمت دارد).

با احتساب هر پوند حداقل 35 هزار تومان و قیمت حداقلی حدود 21 هزار پوندی پژو 308 می‌توان تخمین زد اگر واردات خودرو به ایران آزاد شود و هیچ تعرفه گمرکی هم برای این خودرو لحاظ نشود قیمت آن حداقل بیش از 735 میلیون تومان خواهد شد. اما اگر واردات آزاد شود و این خودرو با تعرفه متوسط 100 درصد وارد کشور شود قیمت آن به دو برابر این رقم یعنی حدود 1٫5 میلیارد تومان خواهد رسید. باید دید آیا این خودرو به جاده‌های ایران می‌رسد؟

آخرین اخبار خودرو را در صفحه خودرو دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد