نوید بهبود بازار با وجود معاملات منفی

نوید بهبود بازار با وجود معاملات منفی

شاخص کل بورس تهران روز گذشته با افت 23625 هزار واحدی کانال یک میلیون و 400 هزار واحد را از دست داد.

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس تهران روز گذشته با افت 23625 هزار واحدی کانال یک میلیون و 400 هزار واحد را از دست داد. شاخص هم وزن نیز 2.04 درصد کاهش یافت. روز گذشته اکثر سهم‌های بزرگ و شاخص‌ساز منفی بودند و بسیاری از آن‌ها صف فروش داشتند.

ارزش معاملات  روز گذشته رقم نسبتا کمی بود و در بورس حدود 3600 هزار میلیارد معامله انجام شد و در فرابورس هم 38 هزار میلیارد تومان بود. البته بخش کوچکی از آن مربوط به معاملات خرد و مابقی مربوط به اوراق دولتی بود. نماد‌های پارس"، "شپدیس" و" فملی" بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. نوع معاملات در سهام بنیادین و حتی در سایر نمادهای سودده، حکایت از کف قیمتی معتبر در بسیاری از آنهاست.

کاهش قیمت دلار

روز گذشته دلار به رغم تلاش نوسان‌گیران برای بالا بردن قیمت ها، کاهش یافت و در 27 هزار و  630 تومان معامله شد اما؛ خبر‌ها از جنب کوچه ارباب جمشید و معامله‌گران آن حاکی از آن بوده که تا دیشب باید تقاضا‌ها بر عرضه پیروز می‌شدند و کانال جدیدی از دلار را شاهد می‌بودیم، ولی بازارساز توانسته با افزایش عرضه سد راه روند افزایشی بازار شود.

سکه به میانه کانال 11 رسید

با نگاهی به قیمت سکه می‌توان دریافت که پس از مدت‌ها این بازار نیز با تکانه‌های صعودی همراه شد و هر سکه بهار آزادی به 11 میلیون و 500 هزارتومان رسید و هر سکه امامی نیز به 11 میلیون و 740 تومان ایستاد.

تابلوی طلافروشی نیز گویای آن است که هر گرم طلا نیز با رشد همراه بوده و هر گرم به یک میلیون و 167 هزارتومان و هر مثقال طلا نیز با 5 میلیون و 57 هزارتومان دست به دست می‌شود.

کاهش قیمت نفت برنت

بهای نفت برنت در معاملات روز گذشته 0.58 درصد کاهش یافت و در 85.22 دلار در هر بشکه در حال معامله بود. این در شرایطی است که عرضه جهانی با وجود تقاضا همچنان محدود است. از طرفی گلدمن ساکس ریسک افزایش قیمت نفت برنت به بالای 90 دلار را برجسته کرده است.

افزایش انس جهانی طلا

انس جهانی طلا در معاملات روز گذشته 15 واحد افزایش یافت و در 1807 دلار در هر انس معامله شد.

شاخص دلار آمریکا روز گذشته پس از صعود از پایین‌ترین سطح در یک ماه گذشته، در حدود 93.8 معامله شد، زیرا نرخ بازدهی اوراق قرضه خزانه داری همچنان بالا بوده و معامله گران بر روی فدرال رزرو شرط بندی می‌کنند.

از شرق تا غرب

شاخص سهام ژاپن روز گذشته 0.71 درصد کاهش یافت. داده‌های ژاپن نشان داد که شاخص اقتصادی پیشرو از 104.1 در ماه ژويیه به 101.3 در ماه آگوست کاهش یافت.

شاخص‌های شانگ‌های چین در معاملات روز گذشته در حالی که چین با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در میان عوامل فصلی دست و پنجه نرم می‌کند، 27 واحد افزایش یافت.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد