امان از عرضه سهام آبشاری در بورس/ ایجاد تلاطم بازارگردان‌ها بخاطر تامین‌سرمایه

امان از عرضه سهام آبشاری در بورس/ ایجاد تلاطم بازارگردان‌ها بخاطر تامین‌سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر روند فعلی بازار ادامه دار خواهد بود مگر اینکه گزارش‌های 9 ماهه که از سوی شرکت‌ها ارايه می‌شود بتواند ثبات را به بازار برگرداند.

صادق قاسمی در گفت‌وگو با بورس نیوز درباره ریزش امروز پس رشد شاخص در زمان ابتدایی بازار اظهار کرد: شاخص یک میلیون و 100 هزار واحد به عنوان کف قیمت تثبیت شده و نهایت تا یک میلیون و 500 هزار واحد رشد خواهد داشت و تصور بر این است که روند نوسانی فعلی ادامه داشته باشد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: تا زمانی که وضعیت قیمت ارز مشخص نشود بازار در وضعیت ابهام باقی خواهد ماند همچنین باید در انتظار شفاف شدن سیاستگذاری در مسايل سیاسی با ورود بایدن به کاخ سفید باشیم تا بازار کمی روند مناسب تری بگیرد.

وی گفت: مشخص نبودن نرخ ارز، و بالطبع آن مشخص نبودن وضعیت متغیر‌های اقتصادی همانند تورم موجب شده بورس در وضعیت نوسانی قرار داشته باشد.

قاسمی تصریح کرد: در حال حاضر روند فعلی بازار ادامه دار خواهد بود مگر اینکه گزارش‌های 9 ماهه که از سوی شرکت‌ها ارايه می‌شود بتواند ثبات را به بازار برگرداند.

کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: از این پس بازار باید تحلیلی‌تر عمل کند تا هیجانات موجود کنترل و متعادل‌تر شود.

وی با بیان اینکه کنترل فروش حقوقی‌ها سیاست مناسبی است، افزود: با توجه به رشد 15 درصدی که بازار در برخی از گروه‌ها طی مدت اخیر داشت، امروز عرضه‌ها در این گروه‌ها بیشتر است.

قاسمی درباره طرخ مارکت ایمپکت نیز گفت: این طرح مناسبی است تا جلوی عرضه‌ها آبشاری گرفته شود، هیج جای دنیا اینگونه نیست که به دلیل اینکه تامین سرمایه پایین است به یکباره تصمیم بگیرند که سهام را آبشاری عرضه و تلاطم در بازار ایجاد کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد