برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت به تعویق افتاد

برگزاری مجامع شرکت‌های استانی سهام عدالت به تعویق افتاد

عضو شورای عالی بورس گفت: در جلسه امشب شورای عالی بورس با تصویب اعضا، برگزاری مجامع سراسری شرکـت‌های استانی سهام عدالت که قرار بود 20 اسفند برگزار شود به سال آینده موکول شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، ماشاءالله عظیمی در مورد مصوبه جلسه امشب شورای عالی بورس گفت: در جلسه امشب با پیشنهاد اتاق تعاون ایران و تصویب شورای عالی بورس، برگزاری مجامع سراسری شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت که قرار بود، در 20 اسفند سال جاری برگزار شود با توجه به آماده نبودن سهامداران عدالت و مشکلات اجرایی فعلا به تعویق افتاده و به سال آینده موکول شد.

نماینده اتاق تعاون در شورای‌عالی بورس در مورد اینکه برگزاری مجامع به چه زمانی موکول شد، گفت: حداقل 5-6 ماه به عقب افتاد تا فرایند ثبت‌نام کاندیداها تغییر کند و از ظرفیت مدیران کنونی شرکت‌ یا سرمایه‌گذاری استانی بیشتر استفاده شود و همچنین سهامداران عدالت که روش مدیریت غیر مستقیم را انتخاب کرده‌اند، بیشتر توجیه و به حقوق خود آشنا شوند.

وی افزود: قرار شد شرکت سپرده‌گذاری مرکزی دیگر پیگیر مسيله برگزاری مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی نباشند و این امر در خود سازمان بورس پیگیری شود.

عظیمی همچنین اظهار داشت: با پیشنهاد اتاق تعاون و موافقت وزیر قرار شد جلسه‌ مشترکی روز پنج‌شنبه این هفته با اعضای شورای عالی بورس و نمایندگانی از کانون شرکت‌های استانی سهام عدالت برگزار شود تا نسبت به رتق و فتق امور و مشکلات سهام عدالت پرداخته شود.

وی در مورد اینکه آیا الزامی برای سجامی شدن سهامداران عدالت جهت شرکت در مجامع عمومی وجود دارد، عنوان کرد: در حال حاضر مجامع شرکت‌های استانی منتفی شده است و ما روش‌های قانونی برای تشخیص احراز هویت افراد را می‌پذیریم و قرار نیست هزینه‌ای اضافه و یا روش‌های سختگیرانه برای مشمولان سهام عدالت که معمولا از دهک‌های کم درآمد جامعه هستند، اتخاذ شود.

از 49 میلیون سهامدار عدالت حدود 30 میلیون نفر در روش مدیریت غیر مستقیم یعنی مدیریت از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی باقی مانده‌اند و حدود 19 میلیون نفر نیز روش مدیریت مستقیم یعنی مدیریت توسط خودشان را برگزیده‌اند.

مطالعه بیشتر: صاحبان سهام عدالت بخوانند / چرا انتخابات 20 اسفند 99 مهم است؟

 

منبع: فارس

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد