سیگنال درهم به قیمت دلار / رفتار بازار ارز روز دوشنبه چگونه بود؟

سیگنال درهم به قیمت دلار / رفتار بازار ارز روز دوشنبه چگونه بود؟

قیمت دلار در بازار ارز روز دوشنبه بین ترس و جسارت در نوسان بود. همین رفتار نیز به بازار ارز جهت می داد و پیش بینی می شود مسیر قیمت دلار در روزهای پیش رو را ترسیم کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار آمریکا عصر روز یکشنبه قدری کاهش یافت اما مرز 28 هزار تومان را از دست نداد. قیمت دلار در شروع معاملات دیروز 28 هزار و 50 تومان بود. قیمت دلار در ادامه قدری رشد کرد و در آخرین ساعات معاملات روی 28 هزار و 110 تومان قرار گرفت. برخی معتقدند بانک مرکزی تمرکز خود برای کنترل نرخ ارز را به سمت سامانه نیما برده است. بعضی از فعالان بازار منتظرند که بانک مرکزی در جهت مقتضی اقدام کند و بعد از این که قیمت دلار کاهش یافت، خریدهای خود را افزایش دهند. به تعبیری برخی نواسان‌گیران کمین کرده‌اند که بانک مرکزی قیمت دلار را کاهشی کند.

بخشی از معامله‌گران هنوز دل‌نگرانند که بازارساز غافل‌گیرشان کند و دچار ضرر سنگین شوند و برای همین بااحتیاط قدم برمی‌دارند، درواقع بجای اینکه مثل قبل تند و سریع قدم بردارند، پاورچین پاورچین جلو می‌روند. غافلگیر نشدن در برابر عرضه بازار ساز و یافتن یک کف محکم جدید در بازار ارز دلیل چنین رفتاری است. روی همین موقعیت نیز قیمت امروز صبح زیر 28 هزارتومان آمد.

اما طیف دیگری هستند که جسورانه عمل می‌کنند، آن‌ها معتقدند چشم‌انداز بازار رو به صعود است و هر نوسانی به سمت پایین کوتاه‌مدت است.جسارت این گروه در فضای مبهم کنونی موجب می‌شود که بعضی موقع‌ها مسیر نزولی بازار متوقف شود. شاهد آن نوبت عصر بازار بود که قیمت از زیر 28 به بالای این کانال برگشت.

سیگنال قیمت درهم به قیمت دلار

در کنار آرایش معامله‌گران برای خرید و فروش اسکناس، نرخ درهم نیز یک متغیر مهم برای فعالان اقتصادی است. نرخ حواله درهم با یک افزایش روبرو شد این افزایش قیمت نشان می‌دهد تقاضای تجاری بالا است. البته در بازار، معامله‌گران یکسری زمزمه‌هایی می‌کنند که واردکننده‌ها از شرکت‌ها در قبال تحویل کالا بجای ریال، ارز مطالبه می‌کنند که این ارز یا یورو است یا درهم. وقتی از معامله‌گران میپرسی چرا تسویه ارزی جانشین تسویه ریالی شده است؟ مدعی می شوند که چون چشم‌انداز بازار مبهم است واردکننده ریسک نمی‌کند همه کالاهای تحویلی شرکت را با ریال مبادله کند و سعی دارد درهم و یورو مطالبه کند که بعدها اگر هر اتفاقی برای ریال افتاد، قدرت خریدش کم نشود.

عرضه دلار افزایش یافت

قیمت دلار دوشنبه نیز جایگاه خود بالای مرز 28 هزار تومان را حفظ کرد و در آخرین ساعات معاملات روی 28 هزار و 110 تومان قرار گرفت.

حجم عرضه نیز نسبت به روز یکشنبه 16 درصد رشد کرد و روی 7 میلیون و 876 هزار قرار گرفت. تغییرات قیمت دلار آزاد در شروع معاملات دیروز مثبت بود، اما قیمت دلار متشکل و سنا به صورت محدود کاهش یافت.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار آزاد دیروز جایگاه خود بالای مرز 28 هزار تومان را حفظ کرد و تغییراتی مثبت را نسبت به روز یکشنبه به ثبت رساند. برخی معتقدند تعدادی از نوسان‌گیران انتظار می‌کشند تا بانک مرکزی از ابزارهای خود برای کاهش قیمت دلار استفاده کند تا خرید‌های خود را افزایش دهند. عرضه دلار نسبت به روز گذشته رشد کرد. قیمت دلار متشکل و سنا بر خلاف قیمت دلار آزاد کاهش یافت. قیمت سکه تحت تاثیر رشد قیمت دلار افزایش یافت و بالای مرز 12 میلیون تومان قرار گرفت.

قیمت درهم بالای 7 هزار و 700 تومان قرار گرفت

قیمت دلار آمریکا در نیمه دوم معاملات دوشنبه رشد کرد و همراه با آن قیمت درهم نیز افزایش یافت. قیمت درهم همراه با دلار حرکت کرد و در نیمه دوم معاملات از مرز 7 هزار و 700 تومان گذشت. قیمت درهم که در شروع معاملات امروز روی 7 هزار و 650 تومان قرار داشت، افزایش یافت و در آخرین ساعات معاملات روی 7 هزار و 720 تومان قرار گرفت.(اقتصادنیوز)

مطالعه بیشتر: چرا دلار ارزان نشد؟ / معامله‌گران دست دولت را خواندند!

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد