صنعاء: سازمان ملل ايتلاف سعودی را وادار به توقف دزدی دریایی و راهزنی کند

صنعاء: سازمان ملل ايتلاف سعودی را وادار به توقف دزدی دریایی و راهزنی کند

شرکت نفت یمن با اعلام توقیف بودن سه کشتی سوخت یمن نزد ايتلاف سعودی از سازمان ملل خواست ايتلاف متجاوز را به توقف دزدی دریایی و همچنین انسداد جاده‌های بین استانی در یمن و راهزنی مزدورانش وادار کند.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از المسیره، شرکت نفت و وزارتخانه‌های بهداشت و کشاورزی دولت نجات ملی یمن امروز چهارشنبه با برپایی تجمع اعتراضی تداوم دزدی دریایی ايتلاف سعودی علیه کشتی‌های حامی سوخت اعزامی به مقصد بندر الحدیده و توقیف آنها را محکوم کردند.

شرکت نفت یمن در این تجمع که مقابل دفتر سازمان ملل در صنعاء برگزار شد، با صدور بیانیه‌ای گفت: تمامی کشتی‌هایی که به بندر الحدیده می‌رسند، برای دوره‌های مختلف در معرض دزدی دریایی هستند.

در این بیانیه آمده است: این جرم ايتلاف سعودی در ضبط کشتی‌ها موجب شده که دموراژ (کرایه معطلی کشتی‌ها) در دو دوره آتش بس بیش از 4.5 میلیون دلار برسد.

بر اساس این بیانیه در طول دو دوره آتش‌بس تاکنون از 36 کشتی 24 کشتی به بندر الحدیده رسیدند و هنوز سه کشتی یکی حامل بنزین و دیگری گاز در توقیف ايتلاف سعودی است.

شرکت ملی نفت یمن از سازمان ملل خواست به مسيولیت کامل خود عمل کرد و ايتلاف سعودی را وادار کند کشتی‌های توقیفی را آزاد و دست از دزدی دریایی و توقیف خودسرانه آنها بردارد.

با وجود اینکه دولت نجات ملی یمن در طول دو دوره آتش‌بس که از فروردین ماه گذشته آغاز شده بر لزوم پایبندی طرف مقابل به شروط آتش‌بس تاکید کرده و از آنها خواسته بود طبق توافق اجازه دهد به منظور رفع نیازهای مردم یمن، کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی وارد بنادر این کشور شوند، اما نیروهای ايتلاف سعودی در طول دوره آتش‌بس انسانی در یمن نیز چندین کشتی را توقیف کردند.

*انسداد جاده‌های بین استانی یمن

اداره کل تنظیم امور حمل و نقل زمینی یمن هم با صدور بیانیه‌ای خسارات شدید وارده به کامیون‌های حامل کالا و مشتقات نفتی در اثر قطع راه‌های ارتباطی استان صنعا با استان‌های اشغالی توسط ايتلاف سعودی و مزدوران آن را محکوم کرد.

این اداره توضیح داد که انسداد جاده‌ها دردسر زیادی را برای رانندگان و صاحبان کامیون‌های باری به همراه داشته است که تازه‌ترین آن آسیب دیدن بارها در اثر باران‌های سیل آسا در صحرای مارب بود که خسارات زیادی به مردم و صاحبان کامیون‌های باری وارد کرد.

اداره امور حمل و نقل زمینی یمن تاکید کرد کامیون های باری همچنین از سوی پست های امنیتی وابسته به مزدوران ايتلاف سعودی مورد تهدید به قتل یا غارت و چپاول اموال و بارهایشان قرار می‌گیرند.

این اداره افزود: مخالفت مزدوران ايتلاف سعودی با ابتکارهای شورای عالی سیاسی برای گشایش جاده‌ها نیات سوء طرف مقابل و بی تفاوتی آن به رنج فرزندان ملت یمن در نتیجه محاصره، تجاوز و انسداد راه‌ها و بیش‌تر شدن رنج آنها را نشان می‌دهد.
اداره حمل و نقل زمینی یمن از سازمان ملل و نهادهای بشردوستانه خواست به ايتلاف سعودی و مزدورانش برای پذیرش طرح‌های شورای عالی سیاسی یمن که بارها مطرح شده فشار آورد تا از رنج ملت یمن بکاهد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد