فارس من| سهم 130 هزار واحدی‌ ‌بسیج مستضعفین در‌ اجرای نهضت ملی مسکن

فارس من| سهم 130 هزار واحدی‌ ‌بسیج مستضعفین در‌ اجرای نهضت ملی مسکن

سالانه 130 هزار واحد مسکونی از وعده ساخت یک میلیون مسکن ريیس جمهور با استفاده از ظرفیت جهادگران و بسیج مستضعفین ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، استفاده از ظرفیت جهادگران و بسیج مستضعفین در نهضت ملی مسکن زمینه رونق ساخت و ساز در این حوزه به حساب می‌آید.

بر این اساس به استناد آخرین آمار و اطلاعات رسیده از سوی وزارت راه و شهرسازی، هم اکنون‌ از مجموع برنامه ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال، 400 هزار واحد مسکونی مرتبط با خانه‌های روستایی است، بر این مبنا از مجموع واحدهای مسکونی روستایی ساخت سالانه 130 هزار واحد مسکونی با توجه به ظرفیت جهادگران و همچنین بسیج مستضعفین ساخته می‌شود.

در این‌باره سردار زهرایی، مسيول بسیج سازندگی، ‌به فارس گفته بود: طبق برنامه دولت، سالی یک میلیون واحد مسکن باید احداث شود که از این رقم 400 هزار واحد مسکن در روستاها است و سهم بسیج سازندگی 130 هزار واحد است.

لازم به تاکید است، بسیج مستضعفین در حوزه محرومیت زدایی علاوه بر پروژه‌های مسکن در پروژه‌های راه‌سازی و توسعه دسترسی به آب شرب روستایی و در بخش اقتصاد مقاومتی در حاشیه شهرها و روستاها فعالیت‌های گسترده‌ای را پیگیری می‌کند.

بر این اساس، بهمن ماه سال گذشته مراسم کلنگ‌زنی 3208 واحد مسکونی مرتبط با مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان فارس با حضور جهادگران و بسیج مستضعفین به عنوان مجری کلید خورد و این پروژه ادامه داد.

لازم به ذکر است، مخاطبان فارس من با ثبت سوژه‌ای تحت عنوان «درخواست استفاده از ظرفیت جهادگران در ساخت مسکن ملی» خواستار حضور هرچه بیشتر جهادگران در عرصه ساخت مسکن بودند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد