شپنا با گزارش قوی صعودی می شود؟

شپنا با گزارش قوی صعودی می شود؟

قدرت خریدار به فروشنده این نماد در معاملات روز چهارشنبه به میزان 0.8 بود و حجم معاملات نیز 93.279 میلیون بود که به میزان نصف حجم میانگین ماهانه است و این داده‌ها نشان می‌دهد، شپنا برای صعود هنوز قصد مشخصی در هفته قبل نداشته و باید دید در این هفته این نماد می‌تواند با اخبار و وضعیت شاخص کل وضعیت بهتری داشته باشد یا خیر؟

به گزارش نبض بورس؛ شپنا یا پالایش نفت اصفهان در تابلوی معاملات دارای eps در محدوده  800 ریال و نسبت p بر e در محدوده 8 بوده که تحلیلگران معتقدند این نماد با تعدیل گزارش‌ها و نرخ کرک اسپرد می‌تواند به دو برابر ارزندگی فعلی دست یافته و نسبت p بر e فوروارد در محدوده 4 و eps در محدوده 1600 ریال به بالاتر داشته باشد.

تحلیل قیمتی شپنا

شپنا در تایم فریم ماهانه بعد از سه ماه وضعیت نسبتا مناسب در ماه اخیر به صورت نوسانی درآمده است و این نماد هنوز پایین خط آبی رنگ یعنی خط کیجون در سیستم ایچیموکو قرار داشته و برای صعود باید کیجون را به سمت بالا بشکند.

با توجه به وضعیت شاخص کل این نماد هنوز در وضعیت نوسانی قرار گرفته و منتظر تعیین تکلیف گزارش سالانه و وضعیت کلی شاخص کل است.

شپنا در تایم فریم هفتگی نیز در دو هفته اخیر نسبتا پرتقاضا شده و توانسته ریزش چهار هفته قبل را نسبتا جبران کند البته این نماد برای صعود اولین مقاومت سرسخت را در همین محدوده در انتظار دارد.

شپنا در تایم فریم روزانه هم نوسانی بوده و منتظر تعیین تکلیف گزارش سالیانه می باشد.

 

تحلیل تابلو شپنا

 62 درصد سهامداران این نماد حقوقی بوده و جزيیات معاملات حقیقی و حقوقی این نماد در روز چهارشنبه عبارت است از:

در محدوده منفی

خرید حقیقی: 69.2 M سهم
 سرانه: 17 میلیون تومان
 فروش حقیقی: 92.3 M سهم
 سرانه: 23 میلیون تومان
 خرید حقوقی: 24.1 M سهم
 فروش حقوقی: 983 هزار سهم

معاملات بزرگ حقیقی‌ها در روز چهارشنبه 

مجموع خرید

حجم: 4.9 M سهم
ارزش: 3.5 میلیارد تومان

مجموع فروش

حجم: 13.7 M سهم
ارزش: 9.6 میلیارد تومان

قدرت خریدار به فروشنده این نماد در معاملات روز چهارشنبه به میزان 0.8 بود و حجم معاملات نیز 93.279  میلیون بود که به میزان نصف حجم میانگین ماهانه است و این داده‌ها نشان می‌دهد، شپنا برای صعود هنوز قصد مشخصی در هفته قبل نداشته و باید دید در این هفته این نماد می‌تواند با اخبار و وضعیت شاخص کل وضعیت بهتری داشته باشد یا خیر؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد