مشارکت 2.8 میلیون نفر در پنجمین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران

مشارکت 2.8 میلیون نفر در پنجمین عرضه اولیه امسال فرابورس ایران

بر اساس اعلام فرابورس ایران، در پنجمین عرضه اولیه سال جاری فرابورس ایران 2 میلیون و 813 هزار نفر مشارکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس، طبق اطلاعات به دست آمده از فرابورس ایران، امروز پنجمین عرضه اولیه فرابورس ایران در سال جاری به نام شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری و در نماد مدیریت انجام شد.

قیمت هر سهم مدیریت 5023 ریال کشف شد و در این عرضه اولیه 15 درصد از سهام این صندوق برای عموم خریداران و صندوق‌ها ارايه می‌شود.

تعداد مشارکت کنندگان برای خرید عرضه اولیه امروز بیش از 2 میلیون و 813 هزار و 944 کد معاملاتی بودند که تعداد کدهای تخصیص‌یافته برای سهام 2 میلیون و 796 هزار و 721 کد بوده و حداکثر سهام تخصیص یافته به هر کد معاملاتی 76 سهم بوده است.

به گزارش فارس، سال گذشته تعداد افراد شرکت کننده در عرضه‌های اولیه نزدیک به 5 میلیون نفر هم می‌رسید، اما بعد از ریزش شاخص کل بازار که از نیمه مرداد ماه سال گذشته شروع شد، تعداد زیادی از مشارکت‌کنندگان در عرضه‌های اولیه از خرید منصرف شده و در حال حاضر در عرضه‌های اولیه معمولا 2 میلیون و 800 هزار نفر شرکت می‌کنند که البته این رقم هم بسیار قابل توجه است و باید دولت این فرصت را غنیمت شمرد که 2 میلیون و 800 هزار سرمایه گذار و پس‌اندازکننده در سراسر کشور قصد دارند پس‌اندازهای ناچیز خود را در بورس و فرابورس سرمایه گذاری کنند تا هم از این رهگذر عایدی به دست آورند و هم در تولید کشور مشارکت داشته باشند.

بنابراین با برنامه‌ریزی می‌توان مردم را به سرمایه‌گذاری در اقتصاد ملی تشویق کرد تا از این رهگذر پول‌های سرگردان به سمت بازارهای موازی مانند ارزهای مجازی، دلار، سکه و زمین و مسکن سوق پیدا نکند، زیرا از سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه می‌توان امیدوار بود طرح‌های توسعه‌ای اجرا شود، اما از محل سرمایه‌گذاری در دلار چیزی جز افزایش قیمت‌ها و کاهش ارزش پول ملی نصیب کشور نمی‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد