حقیقی‌ها در گروه دارویی 180میلیارد تومان خرید کردند!/ گزارش تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی (11فروردین1400)

حقیقی‌ها در گروه دارویی 180میلیارد تومان خرید کردند!/ گزارش تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی (11فروردین1400)

افراد حقیقی در بورس امروز 135میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام پترول ب...

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛  حقوقی‌ها امروز حدود 135میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد سه هزار و 890میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی 17 درصد یعنی 650 میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان سه درصد از کل معاملات شد.

بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «مواد و محصولات دارویی» و «لاستیک و پلاستیک» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.

سه نماد «پترول»، «شپنا» و «شستا» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «برکت»، «حسینا» و «پتایر» معطوف بود.

مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان معادل 17میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی گروه دارویی برکت با برتری 168میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در 28نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در 109نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول 270میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم 370میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد