اختلال جدی در توزیع نهاده های دامی/ واحدهای تولیدی با کمبود ذرت و سویا مواجهند

اختلال جدی در توزیع نهاده های دامی/ واحدهای تولیدی با کمبود ذرت و سویا مواجهند

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با انتقاد از سیاست های وزارت جهاد در زمینه تامین و توزیع نهاده های دامی گفت:50 روز از جوجه ریزی برخی واحدها می گذرد اما آنها هنوز نهاده نگرفته اند.

حبیب اسدالله نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تامین و توزیع نهاده‌های دامی گفت: 50 روز از جوجه ریزی برخی واحدها می‌گذرد اما آنها هنوز سهیمه نهاده مورد نیاز خود را دریافت نکرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به عدم تامین نهاده مورد نیاز واحدهای مرغداری در سامانه بازارگاه، افزود: علاوه بر این عدم پاسخ دهی شفاف و روشن درباره نهاده‌هایی که بیش از دو ماه است، مرغداران خریده‌اند، اما هنوز بارگیری نشده، همه چیز را بلاتکلیف نگه داشته است.

اسدالله نژاد با بیان اینکه دولت باید هر چه سریع‌تر نسبت به بارگیری نهاده‌های خریداری شده اقدام کند، گفت: با وجود تمامی پیگیری‌ها از طریق معاونت‌های مرتبط و شرکت پشتیبانی امور دام، هیچ اطلاعات و پاسخ مشخص و قابل اتکایی در خصوص شارژ نهاده در سامانه بازارگاه داده نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در صورت عدم تدبیر مناسب در آینده‌ای نزدیک واحدهای مرغداری با کمبود شدید ذرت مواجه می‌شوند، گفت: اخبار دریافتی در خصوص تامین سویای مورد نیاز واحدهای مرغداری نیز نگران کننده است که این اتفاقات می‌تواند منجر به کاهش شدید تولید مرغ در کشور و ایجاد بحران در بازار این کالا شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد