افزایش 21 درصدی تولید برق در بزرگترین نیروگاه بادی ایران

افزایش 21 درصدی تولید برق در بزرگترین نیروگاه بادی ایران

ایلنا: مدیر دفتر بازار برق شرکت برق منطقه‌ای گیلان گفت: برق تولیدی نیروگاه بادی منجیل استان گیلان در اردیبهشت امسال نسبت به ماه قبل 21 درصد افزایش یافت.

به‌ گزارش ایلنا از وزارت نیرو، "محسن بابازاده" در این رابطه افزود: در نیروگاه بادی منجیل گیلان به‌عنوان اولین و بزرگترین نیروگاه بادی ایران با ظرفیت نامی 92.2 مگاوات، 7 هزار و 789 مگاوات ساعت انرژی برق در اردیبهشت ماه امسال تولید و تحویل شبکه سراسری شد.

وی افزود: مقایسه تولید انرژی برق در اردیبهشت ماه سال جاری نسبت به فروردین ماه نشان می‌دهد که تولید انرژی برق این نیروگاه نسبت به ماه قبل، 21 درصد افزایش داشته است.

گفتنی است، نیروگاه بادی 92.2 مگاواتی منجیل به عنوان اولین و بزرگترین نیروگاه بادی ایران از سال 1373 و با نصب یک توربین بادی با توان 500 کیلووات، فعالیت خود را شروع کرد. این نیروگاه از چهار سایت مجزا به نام‌های، منجیل، هرزویل، رودبار و سیاهپوش تشکیل شده و توربین‌های نصب شده در این نیروگاه، 300 ، 500، 550 و 660 کیلوواتی است.

شایان ذکر است، عدم مصرف آب در تولید انرژی برق و عدم انتشار گازهای گلخانه‌ای در مراحل تولید برق و آلوده نکردن محیط زیست از محاسن عمده این نیروگاه است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد