کدام قسمت از بودجه دولت طنز است؟

کدام قسمت از بودجه دولت طنز است؟

اولین بودجه دولت سیزدهم که هفته گذشته به مجلس ارايه شد همچنان پرابهام و پرمساله است و در محافل کارشناسی و رسانه‌ای با انتقادات بسیاری مواجه شده است.

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: اولین بودجه دولت سیزدهم که هفته گذشته به مجلس ارايه شد همچنان پرابهام و پرمساله است و در محافل کارشناسی و رسانه‌ای با انتقادات بسیاری مواجه شده است.

به گفته برخی کارشناسان، این بودجه را که باید عملا در حد یک غافلگیری اقتصادی، و بودجه‌ای تورمی، پرفشار، پرمخاطره و همراه با کسری بودجه فاحش ارزیابی کرد، نیازمند کالبدشکافی دقیق است و قطعا باید در بوته نقد و آزمون نمایندگان قرار گیرد.

بودجه سال جاری، ناگفته‌های بسیاری دارد؛ از عدم شفافیت گرفته تا نادیده گرفتن جداول، حذف ارز ترجیحی و فشار مالیاتی بر مردم.

واقعیت اینست که بودجه ارايه‌شده دولت به مجلس اگر با دقت و کارشناسی نمایندگان مورد اصلاح و بازنگری قرار نگیرد، سال آینده را باید سال بی‌ثباتی اقتصادی و اجتماعی دانست که دیگر مشخص نیست عموم مردم تاب و توان تحمل آنرا داشته باشند.

بی‌سبب نیست که برخی کارشناسان دلسوز، این بودجه را بودجه‌ای تهلکه‌ای می‌دانند که علاوه بر پیامدهای ریاضت‌کشانه اقتصادی دارای عوارض و تبعات منفی اجتماعی نیز خواهد بود. پیرامون بودجه‌ای که کسری بودجه پنهان 300 هزار میلیارد تومانی از آن پیداست، سخن از رشد 8 درصدی اقتصادی به میان آوردن، بیشتر به یک طنز شباهت دارد.

انتظار می‌رود نمایندگان مجلس با تدبیر و درایت ویژه‌ای به کار بررسی بودجه پرداخته و با نکته‌سنجی و واقع‌بینی، از پیامدهای منفی اقتصادی و وارد آمدن فشارهای کمرشکن به مردم جلوگیری کنند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد