روند کاهشی طلا و سکه تغییر کرد / قیمت دلار و یورو امروز 1400/09/10

روند کاهشی طلا و سکه تغییر کرد / قیمت دلار و یورو امروز 1400/09/10

روز گذشته تحت تاثیر سیگنال‌های مثبتی که از مذاکرات رسید قیمت طلا و سکه با کاهش همراه شد، اما طی معاملات امروز ورق برگشت و مجددا طلا و سکه با افزایش قیمت همراه شدند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه تحت تاثیر بازده پایینتر اوراق قرضه و ابهامات در خصوص رشد اقتصادی در بحبوحه شیوع واریانت جدید امیکرون، افزایش یافت.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.5 درصد افزایش، به 1781 دلار و 86 سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش، به 1782 دلار و 20 سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته با 0.5 درصد کاهش، در 1776 دلار و 50 سنت بسته شده بود. بازده اوراق قرضه 10 ساله آمریکا نزدیک به قیمت نهایی روز سه شنبه که پایین‌ترین رکورد سه هفته اخیر بود، ایستاد و از قیمت طلا پشتیبانی کرد.

در پی اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا که اعلام کرد بانک مرکزی در نشست دسامبر احتمالا درباره سرعت بخشیدن به پایان برنامه خرید اوراق قرضه چند ماه زودتر از موعد مقرر با توجه به قوت گرفتن اقتصاد و انتظارات برای استمرار فشارهای تورمی بحث خواهد کرد، طلا روز سه شنبه به پایینترین حد یک ماه اخیر سقوط کرده بود.

هارشال باروت، مشاور ارشد امور جنوب آسیای شرکت متالز فوکوس در این باره گفت: اظهارات پاول موانع بیشتری برای طلا در کوتاه مدت ایجاد کرد اما عملا تغییری ایجاد نمی کند زیرا تعدیل سریعتر از حد انتظار برنامه خرید اوراق قرضه پیشتر در قیمتها تاثیر گذاشته است.

بر اساس گزارش رویترز، همچنان ابهامات زیادی پیرامون رشد اقتصاد در پی شیوع واریانت جدید امیکرون و موقتی بودن یا نبودن تورم وجود دارد. ریچارد کلاریدا، از مقامات بانک مرکزی آمریکا اظهار کرد: مقامات بانکی از این که تورم بالای هدف دو درصد بانک مرکزی مانده است، راضی نیستند و پایین آوردن تورم در حفظ انتظارات نزدیک به هدف بانک مرکزی، اهمیت خواهد داشت.

تعدیل تدابیر محرک مالی و افزایش نرخهای بهره برای محدود کردن تورم، بازده اوراق قرضه دولتی را بالا برده و هزینه نگهداری طلا را که دارایی بدون بازدهی است، افزایش می دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، به 22 دلار و 88 سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 2.3 درصد صعود کرد و 955 دلار و 37 سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 2.1 درصد افزایش، 1774 دلار و 55 سنت معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز دهم آذر تا ساعت 19، به رقم 26 هزار و 620 تومان‌ رسید.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را 4،200 تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز قیمت دلار را برای فروش 26 هزار و 617 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 26 هزار و 90 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز، به رقم 30 هزار و 200 تومان رسید.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی 4740 تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 30 هزار و 652 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 30 هزار و 45 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم 12 میلیون و 400 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید 12 میلیون و 550 هزار تومان است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای 18 عیار، یک میلیون و 260 هزار و 440 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، شش میلیون و 600 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌ سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب سه میلیون و 770 هزار تومان و دو میلیون و 300 هزار تومان است.

آخرین اخبار حوزه طلا را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد