پیش‌بینی قیمت طلا امروز 25 اسفند 99

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 25 اسفند 99

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز، یک میلیون و 44 هزار و 200 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 10 میلیون 700 تومان قیمت خورد. امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه 24 اسفند با 6,500 تومان کاهش، یک میلیون و 44 هزار و 200 تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی 10 میلیون 700 تومان قیمت خورد. امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

محمد کشتی‌آرای،نایب ريیس دوم اتحادیه طلای تهران معتقد است که امروز با توجه به باز شدن بازارهای جهانی قیمت طلا و سکه نوسان دارد و احتمالا طلا و سکه مجددا ارزان شود.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: در روزی که دلار تمایل خاصی برای افزایش قیمت نداشت،‌ سکه امامی نیز در مسیر نزولی قرار گرفت. به باور تحلیلگران بازار،‌ سکه‌بازان عمدتا در سال 99 رفتار خود را با حرکات قیمت دلار تعیین کرده‌اند. روز یک‌شنبه نیز از این قاعده مستثنی نبود و کاهش ارزش اسکناس آمریکایی منجر به افت قیمت سکه شد.

اونس طلا نیز به دلیل تعطیلی بازارهای جهانی در روز یک‌شنبه و ثبات قیمت،‌ اثر خاصی بر روند بازار سکه نداشت. به باور بازیگران باتجربه بازار،‌ در صورتی‌که طلای جهانی روز دوشنبه بالای محدوده هزار و 730 دلاری تثبیت شود، سیگنال مثبتی به افزایشی‌های بازار سکه ارسال خواهد کرد.

با این حال،‌ از نگاه آنها تا زمانی که دلار زیر مرز 25هزار تومانی قرار دارد، سکه به بالای محدوده 10‌میلیون و 800 هزار تومانی قدم نخواهد گذاشت. معامله‌گران فنی بارها عنوان کرده‌اند که خط 10 میلیون و 800 هزار تومانی در بازار سکه از اهمیت زیادی برخوردار است و در صورت شکسته‌شدن آن، قیمت فلز گرانبهای داخلی می‌تواند تا محدوده 11 میلیون و 200 هزار تومانی افزایش پیدا کند.

برای اینکه فلز گرانبهای داخلی با افزایش فعالیت فروشندگان در بازار مواجه شود،‌ نیاز است که سکه زیر محدوده 10‌میلیون و 500 هزار تومانی تثبیت شود.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد