احراز هویت بیش از 99 هزار سهامدار در سامانه سجام

احراز هویت بیش از 99 هزار سهامدار در سامانه سجام

بورستهران- ایرنا- تازه ترین آمارهای منتشر شده از سوی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نشان می‌دهد که در مرداد ماه سال جاری 99 هزار و 471 احراز هویت در سامانه (سجام) صورت گرفته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، بر اساس اطلاعات گزارش ماهانه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص مرداد ماه امسال، تعداد 77 هزار و 882 ثبت نام از سوی سرمایه گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه «سجام» صورت گرفته و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از 99 هزار سهامدار در این ماه به 99 هزار و 471 مورد رسیده است. 

بر اساس آمار منتشر شده در تیر ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه «سجام» 89 هزار و 120 و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز 112 هزار و 263 مورد بوده است.

5 استان پیشتاز در ثبت نام در «سجام»

همچنین بر اساس این گزارش تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه «سجام» در سومین ماه بهار به تفکیک هر استان حاکی از آن است که 5 استان «تهران با 16 هزار و 149 مورد، خوزستان با 8 هزار و 694 مورد، خراسان رضوی با 6 هزار و 182 مورد، اصفهان با 4 هزار و 979 مورد و کرمان با 4 هزار و 181 مورد» در صدر بیشترین ثبت نام شده ها در کل کشور قرار دارند.

 5 استان با کم ترین ثبت نام در «سجام»

 از سویی دیگر بر اساس آمارهای منتشر شده، پنج استان «ایلام با 298، خراسان جنوبی با 425، کهکیلویه و بویراحمد با 478، چهارمحال و بختیاری با 529 و سمنان با 613 مورد» در انتهای لیست کمترین ثبت نام شده‌های در بین سایر استان ها قرار دارند.
 
سامانه سجام «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان»، برای الکترونیک کردن و خودکار کردن فرآیند جمع آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان است و عملیاتی شدن این سامانه باعث افزایش دقت، سرعت و بهره وری در زمینه جمع آوری اطلاعات و ارايه خدمات عمومی و مهم تر از همه، یکپارچگی سامانه های اطلاعاتی شده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد