تحلیل تکنیکال و بنیادی گشان/ بازدهی 100 درصدی در راه است؟

تحلیل تکنیکال و بنیادی گشان/ بازدهی 100 درصدی در راه است؟

گشان سهمی است که در طول یکسال گذشته نزدیک به 80 درصد اصلاح قیمتی در آن رخ داده است و اکنون با بی تفاوتی بازار در این قیمت‌ها دچار صف فروش شده است. روند قیمتی گشان در روزهای آینده بورس چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، گشان در معاملات روز چهارشنبه 29 اردیبهشت 1400 از همان ابتدای بازار با غلبه فشار فروش فروشندگان بر خریداران به صف فروش نشست و تا پایان بازار همچنان صف فروش خود را حفظ کرد، ولی از آنجایی که گشان در بازار پایه قرار دارد آستانه سهم به 2 درصد مثبت و منفی محدود می‌شود. نهایتا سهم با معامله نزدیک به 2 میلیون برگه سهم و پایانی 2 درصد منفی بسته شد.

تحلیل بنیادی گشان/ ارزش شرکت تنها دو برابر موجودی نقد در حساب سود انباشته!

گشان اخیرا یک افزایش سرمایه 400 درصدی را تصویب کرده است و این موضوع در آینده رو به رشد شرکت بسیار با اهمیت است، اما از آنجایی که بازار این روز‌ها از فقر تحلیل رنج می‌برد تابلو سهم با هر فشار فروشی درگیر صف فروش می‌شود و دیگر به نکته‌های ارزشمند تحلیلی سهم توجهی نمی‌کند. همین نکته بس شرکت به اندازه 1.9 همت (هزار میلیارد تومان) سود انباشته دارد و ارزش روی تابلوی سهم تنها 3.4 همت می‌باشد یعنی ارزش شرکت تنها 2 برابر (البته کمتر از 2 برابر) موجودی نقد در حساب سود انباشته شرکت روی تابلو معاملات ارزشگذاری شده است. دیگر بماند این همه پروژه و چشم انداز سودآوری که پیش روی شرکت است.

تحلیل تکنیکال گشان/ بازدهی 100 درصدی در راه است؟
 
 

گشان سهمی است که در طول یکسال گذشته نزدیک به 80 درصد اصلاح قیمتی در آن رخ داده است و اکنون با بی تفاوتی بازار در این قیمت‌ها دچار صف فروش شده است. در هر صورت به نظر می‌آید که سهم در این محدوده‌ها و نردیک به کف قبلی در 2100 تومان خریدار جدی دارد و شاید اگر یکبار دیگر قیمت به محدوده نزدیک به کف قبلی برسد دوباره با تقاضای خرید بالایی همراه شود و در نتیجه آن بتوان گفت که یک روند جدید در سهم شکل گرفته است و اگر این اتفاق بوقوع بپیوندد آنگاه می‌توان انتظار این را داشت که قیمت در میان مدت بتواند تا محدوده فیبوی 0.23 اصلاح اخیر در 4000 تومان رشد کند و این یعنی یک بازدهی 100 درصدی و با نسبت R/R عالی برای خرید است. هرچقدر حجم معاملات در سهم بیشتر شود قوام حرکت صعودی قیمت در آینده بیشتر می‌شود پس باید حجم معاملات سهم نیز در روز‌های آتی بررسی شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد