افزایش سکه در کانال 10 میلیونی / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 18 اسفند 99 چقدر بود؟

افزایش سکه در کانال 10 میلیونی / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 18 اسفند 99 چقدر بود؟

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی تا میانه‌های 10 میلیون تومان رفت و در قیمت 10 میلیون و 450 هزار تومان معامله شد که افزایش 100 هزار تومانی را در مقایسه با روز کاری قبل نشان می‌دهد. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز یکشنبه 17 اسفند با 18,700 تومان افزایش، یک میلیون و 28 هزار و 700 تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: اونس طلا در نخستین هفته مارس در چند رفت و برگشت توانست کانال مقاومتی 1700 دلاری خود را حفظ کند. بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه حدود 3 دلارکاهش یافت تا افت هفتگی به 2 درصد برسد.

عامل اصلی نزول قیمت طلا، رشد بازده اوراق خزانه 10 ساله بوده است که باعث قوی‌تر شدن دلار شد و قیمت طلا را تحت فشار کاهشی قرار داد. پیام هفته گذشته ريیس بانک مرکزی آمریکا که نگرانی‌های تورمی و رشد بازده اوراق قرضه را کم اهمیت شمرد هم به این وضعیت کمکی نکرد. از طرفی کارشناسان به بهبود قیمت طلا در کوتاه‌مدت خوش‌بین هستند، زیرا انتظار دارند قیمت طلا حمایت در پایین‌ترین سطح 11 ماه اخیر را حفظ کند. با این حال کشمکش نزولی طلا تمام نشده و تا زمانی ادامه خواهد یافت که نرخ تورم به سطحی برسد که نتوان آن را نادیده گرفت.

افزایش سکه در کانال 10 میلیونی

قیمت سکه و طلا همزمان با تغییرات دو بازار اونس طلا و دلار با نوسانات بسیار زیادی مواجه شده است. قیمت سکه با وجود افزایش روز گذشته به سطوح پایین‌تر نیز رفته بود. روز یکشنبه قیمت طلا در بازارهای جهانی به واسطه تعطیلی بازار جهانی تغییری نداشت، اما قیمت دلار در بازار ایران روند افزایشی اما کندی را طی کرد، سکه نیز همپای مولفه تاثیرگذار داخلی افزایش قیمت را تجربه کرد و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی تا میانه‌های 10 میلیون تومان رفت و در قیمت 10 میلیون و 450 هزار تومان معامله شد که افزایش 100 هزار تومانی را در مقایسه با روز کاری قبل نشان می‌دهد.

تحلیلگران فنی می‌گویند: در صورتی که دلار خود را به بالای مرز 25 هزار تومانی نرساند و معامله‌گرانی که در چند روز گذشته در سمت فروشنده فعال هستند تغییر موضع ندهند احتمال افت سکه به کانال 9 میلیون تومانی بسیار زیاد خواهد شد.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد