پای بانک بزرگ سويیسی در پرونده پولشویی باند بزرگ مواد مخدر

پای بانک بزرگ سويیسی در پرونده پولشویی باند بزرگ مواد مخدر

گفته می‌شود قرار است امروز تکلیف پرونده پولشویی بانک کردیت سويیس برای یک باند بزرگ مواد مخدر روشن شود.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، قرار است قضات سويیسی امروز حکم بانک کردیت سويیس در پرونده پولشویی برای یک باند بزرگ قاچاق کوکايین را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صادر کند. این بانک و تعدادی از کارمندانش متهم هستند که بین سال‌های 2004 تا 2008 شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای پولشویی چندین میلیون یورو یک باند بزرگ مواد مخدر بلغارستانی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فراهم کرده است.

این نخستین حضور یک بانک سويیسی در دادگاه به خاطر پولشویی برای یک باند مواد مخدر است. در این پرونده نام «اولین بانف»، کشتی‌گیر اهل بلغارستان و هم‌دستانش به چشم می‌خورد. کردیت سويیس دومین بانک بزرگ سويیس است و مدعی شده تمام اتهامات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رد می‌کند و هیچ اقدام اشتباهی از سوی کارکنان سابق این بانک انجام نشده است.

افکار عمومی در سويیس به شدت پیگیر این پرونده هستند؛ چراکه این موضوع به نوعی محکی برای نظام قضایی این کشور در راستای اتخاذ مواضعی سخت‌گیرانه در قبال بانک‌های این کشور است.

کارشناسان پولشویی و فساد می‌گویند: این حقیقت که سويیس رویکردی سخت‌گیرانه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در قبال بانک‌های بین‌المللی نظیر کردیت سويیس اتخاذ می‌کند می‌تواند پیامی قوی از کشوری باشد که در حوزه بانکداری معروف است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد